EIK Startet 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2006 Har i dag skiftet skiftet zinkanoder på min Yanmar og brukte gjengetape på disse, har fått en mistanke om at dette ikke er lurt da de muligens bli isolert fra godset som de skal beskytte. Har dere noen meniger om dette, bør jeg ta bort gjengetapen og blir det tett uten gjengetape ? EIK Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Er det ikke en skive eller pakkning som skal ta seg av tettefunksjonen? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Dette trenger du ikke å bekymre deg over, det er umulig å oppnå isolasjon mellom anode og gods på denne måten. Sitér dette innlegget Link to post
EIK Svart 22.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Nei jeg kan ikke finne noen form for pakning, men muligens det blir tett alikevel... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Du kan jo slenge et multimeter mellom godset og pluggen til anoden og måle motstanden. Har du full gjennomgang (sluttet kontakt) så er det greit. Sitér dette innlegget Link to post
EIK Svart 22.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Dette trenger du ikke å bekymre deg over, det er umulig å oppnå isolasjon mellom anode og gods på denne måten. Trodde at gjengetapen isolerte fra godset og da er vel Zinken til ingen nytte eller ?? Sitér dette innlegget Link to post
EIK Svart 22.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Du kan jo slenge et multimeter mellom godset og pluggen til anoden og måle motstanden. Har du full gjennomgang (sluttet kontakt) så er det greit. Det skal gjøres i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Se dette innlegget. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 har brukt gjengtape på min yanmarmotor ved montering av zinkanoder. Skal ikke bli noe problem ut av det etter det fagfolk fortalte meg Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Advares vel en del mot å bruke gjengetape på givere til instrumenter. Sitér dette innlegget Link to post
Motorconsult Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Les hva Hulda og EIK skriver. Det skal godt gjøres at du klarer å skru pluggen på plass med gjengetape uten at pluggens gjenger kommer i kontakt med hullets gjenger, men man VET jo ikke før man har målt. Hvis du er villig til å leve på et eller annet sannsynlighet på 95% konfidensnivå, som statistikerne ville ha sagt, så bruker du gjengetape uten å kontrollere om pluggen er i kontakt med hullet (godset). Ellers kan du jo kombinere en prøvelampe, et batteri og litt fantasi og måle kontakten mellom plugg og gods. Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 (redigert) Byttet zinkplugg på min Penta motor for ett år siden,måtte da ha på litt gjengetape for å få pluggen tett(konisk plugg) Byttet igjen nå forbruk av zink er identisk som før, uten gjengetape på,så dette går veldig bra. Redigert 23.Desember.2006 av GAS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Jeg har brukt bittelitt Locktite rørgjengetetting på øvre deler av gjengene. Funker fint det, god kontakt for anoden, og tett. Gjengetape bruker jeg aldri på noe som helst lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 tror ikke du behöver oroa dig, gjengerna skär igenom tapen...... det finns ju oxo andre produkter om du ikke vill ha tape......tenker på Permatex en seg-flytande-'pakkning' Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
EIK Svart 24.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2006 Dette trenger du ikke å bekymre deg over, det er umulig å oppnå isolasjon mellom anode og gods på denne måten. Har nå målt mellom plugg/plugg og plugg/gods og har full kontakt Så dette beviser at det stemmer at det er "umulig" å isolere disse med gengetape. Takk EIK Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.