Jump to content

Gode råd og hjelp til nybegynnere......

jili

Recommended Posts

Heisan

Bare et lite men dog for oss viktig spørsmål til Forumet

Finnes det en fadderordning e.l i BF ?

Tenker spesiellt på oss som er ferske i faget,og muligens trenger litt tilbakemeldinger

fra noen med erfaringer fra båtlivet, ikke nødvendigvis tekniske spørsmål.men muligens små men for den erfarne enkle spørsmål..

Detter er bare noen tanker vi gjør oss rundt kaffekoppen i innspurten til julefeiringen,som dere skjønner surrer spørsmålene rundt båtlivet i hodene våre hele tiden,og vi konstaterer med den største glede at vi går lysere tider i møte,noe som føles ekstra gledelig her i det "høga nord"

Vil benytte anledningen til og ønske alle en fredelig julehelg og et spennende nytt båtår :santcheers::santa::flag:

Skorgenes 350

Det finnes ingen spesiell fadderordning, så vidt jeg vet, men du kan på en måte si at alle som er på BP er faddere for deg. Enten du har navigeringsspørsmål, tekniske spørsmål, erfaringer fra båter og motorer, m.m. så svarer det noen ganske kjapt her. Selv er jeg "fersk" båteier og "fersk" BP-medlem, men her svarer alle så godt dem kan uansett spørsmål.

Det beste jeg opplevde her var når jeg i sommer skulle nedover kysten for første gang. Fikk svar på mine spørsmål hele døgnet! Se tråden her.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Nå er det ikke så vanskelig å få svar på spørsmål her, selv om det er enkle nybegynnerspørsmål som er en selvfølge for mange. Var selv helt nybegynner for et par år siden og fant det utrolig nyttig å bla gjennom arkivet med alle trådene og postingene.

En fadderordning er kanskje en god ide, men bare dersom spørsmål og svar går gjennom åpent forum slik at de er lesbare og søkbare for gamle og nye medlemmer.

Hvordan en slik fadderordning eventuelt kunne organiseres eller om det er noen som vil påta seg en slik oppgave vet jeg ikke.

Jeg oppfordrer til å bruke god tid til å lese gjennom arkivet og stille de spørsmål en måtte lure på på vanlig måte i forumet.

Svar får en alltid og brukerne her er utrolig kunnskapsrike og velvillige til å dele sin kunnskap, også til nybegynnere.

Ingen er utlært! Huller i referanseramma har vi alle, huller som vi av og til har behov for "å tette "; Derfor stiller vi spørsmål her på Bp, og får svar! :wink:

Et råd, for å spare tid: Bruk søk-funksjonen, og du vil ofte finne svaret på spørsmålet ditt. I hvert fall hvis det gjelder BÅT :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Gjør som meg , spør vis det er noe du er usikker på . Bedre med et spørsmål for mye , og du lærer så lenge du lever sies det . Min far var en klok mann , det finnes ikke dumme spørsmål sa han altid .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Gjør som meg , spør vis det er noe du er usikker på . Bedre med et spørsmål for mye

Helt enig, men om du lærer deg søk funksjonen , så har trolig noen allerede spurt om noe lignende allerede. Utrolig hvor mange gode tilbakemeldinger som allerede er lagt inn her på forumet. :cheers:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...