Jump to content

Beneteau satser - salget opp - prisene ned

roaldbj

Recommended Posts

Ifølge denne lenken er det stor satsing hos Beneteau om dagene:

http://www.sail-world.com/cruising/index.cfm?nid=28302

Det antas at velstandsøkningen i Kina og India også vil få effekt for etterspørselen etter fritidsbåter.

Beneteau-gruppen har omlag 5400 ansatte og satser stadig på utvikling av ny produksjonsteknologi.

Det er utviklingen av seilbåter som er gruppens største satsingsområder, men etter suksessen med 42-trawleren og utvikling av en 52-trawler følger utvikling av trawlere på 36 og 39 fot. Dessuten kommer en 42i - hvor i står for "injection".

Blir spennende å følge utviklingen i Norge. Beneteau satser angivelig endel på ettersalgs markedet for alle gruppens representanter.

Forhåpentligvis kan dette bidra til å heve det generelle ettersalgs markedet for fritidsbåter.

Det er utviklingen av seilbåter som er gruppens største satsingsområder, men etter suksessen med 42-trawleren og utvikling av en 52-trawler følger utvikling av trawlere på 36 og 39 fot. Dessuten kommer en 42i - hvor i står for "injection".

The Jeanneau DC range will be expanded to take in a 36, 39 and 42i (the 'i' stands for 'injection').

står det i artikkelen

Dette er ikke trawler rangen - DC= Daycruisers

Så fint - da har de kanskje forbedret seg. Jeg har sjelden møtt så sure folk på messe noen gang. Og jeg har leid båt der tre ganger - erfaringene er slik at jeg er helt sikker på at jeg ikke vil kjøpe båt der :smiley:

Kjenner ikke forholdene fra tidligere, men har ett par bekjente som har kjøpt nye båter der iår. De er meget godt fornøyd.

Vi sees!

Jeg vet om en som kjøpte en 50 foter der med blått skrog. Da han påpekte en 2 meter lang ripe i skroget var meldingen at dette var båt, og da måtte man regne med slikt.... Men det er noen år siden.

Det er ikke bra i det hele tatt. Har en blå Benetau 50 som nærmeste nabo i havnen. En 2005 mod.

Ellers vil jeg si att mange har mye og lære av Lunde Båt. fHar meget korte tider på reklamasjon.

Ellers vil jeg si nå att Benetau har senket prisene til Bav, Jeanneu osv nivå. Klart det gir økt salg. Men etter min

mening ikke høyere kvalitet. Blir spennende å følge.

Men First- stiller det seg litt anderledes. :yesnod:

Vi sees!

Beklager feilskrivingen Janeteau - Beneteau i tidlig innlegg.

Fikk høre nå i desember at trawler størrelsene til Beneteau også skal gå noe nedover - leste derfor litt for fort.

Når det gjelder ettermarkedet for min egen del kan jeg bl.a. opplyse:

Jeg hadde svak vibrasjon i BB motor.

Normar fikk på kort tid ny aksel fra fabrikk (koning i begge ender) og justering av propell hos Winrace

- så nå blir det interessant å registrere om vibrasjonen er borte til våren.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...