roaldbj Startet 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2006 Ifølge denne lenken er det stor satsing hos Beneteau om dagene: http://www.sail-world.com/cruising/index.cfm?nid=28302 Det antas at velstandsøkningen i Kina og India også vil få effekt for etterspørselen etter fritidsbåter. Beneteau-gruppen har omlag 5400 ansatte og satser stadig på utvikling av ny produksjonsteknologi. Det er utviklingen av seilbåter som er gruppens største satsingsområder, men etter suksessen med 42-trawleren og utvikling av en 52-trawler følger utvikling av trawlere på 36 og 39 fot. Dessuten kommer en 42i - hvor i står for "injection". Blir spennende å følge utviklingen i Norge. Beneteau satser angivelig endel på ettersalgs markedet for alle gruppens representanter. Forhåpentligvis kan dette bidra til å heve det generelle ettersalgs markedet for fritidsbåter. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Det er utviklingen av seilbåter som er gruppens største satsingsområder, men etter suksessen med 42-trawleren og utvikling av en 52-trawler følger utvikling av trawlere på 36 og 39 fot. Dessuten kommer en 42i - hvor i står for "injection". Hva slags injection er det da Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Har ingen ide om hva "Injection" står for - leste det bare i lenken fra innlegg #1. Forøvrig har visstnok tester av skroget til Swift 42 fungert ganske bra - det er tegnet av paret Joubert/Nivlet og tar sjøen ganske mykt. Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Og ettersalgsmarkedet, hva er det? Service, oppfølging, salgs av ekstrautstyr, bruktbåter? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Jeg har forstått det slik at ettersalgsmarkedet er den delen av forhandlerleddet som skal følge opp både nye båter og eldre båter slik at eierne både kan få tak i deler, få utbedret mangler og få justert/reparert skader. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Det er utviklingen av seilbåter som er gruppens største satsingsområder, men etter suksessen med 42-trawleren og utvikling av en 52-trawler følger utvikling av trawlere på 36 og 39 fot. Dessuten kommer en 42i - hvor i står for "injection". The Jeanneau DC range will be expanded to take in a 36, 39 and 42i (the 'i' stands for 'injection'). står det i artikkelen Dette er ikke trawler rangen - DC= Daycruisers Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Benetau solgte bra på messen i høst. Regner med I en står for innsprøytet støpematr. Samme som de bruker på seilbåtene for å få ned vekten. Helt klart de kommer til å selge bra med båter. Spes i Norge, Normar er meget flinke til å følge op. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Normar er meget flinke til å følge op. Så fint - da har de kanskje forbedret seg. Jeg har sjelden møtt så sure folk på messe noen gang. Og jeg har leid båt der tre ganger - erfaringene er slik at jeg er helt sikker på at jeg ikke vil kjøpe båt der Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Så fint - da har de kanskje forbedret seg. Jeg har sjelden møtt så sure folk på messe noen gang. Og jeg har leid båt der tre ganger - erfaringene er slik at jeg er helt sikker på at jeg ikke vil kjøpe båt der Kjenner ikke forholdene fra tidligere, men har ett par bekjente som har kjøpt nye båter der iår. De er meget godt fornøyd. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Jeg vet om en som kjøpte en 50 foter der med blått skrog. Da han påpekte en 2 meter lang ripe i skroget var meldingen at dette var båt, og da måtte man regne med slikt.... Men det er noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Jeg vet om en som kjøpte en 50 foter der med blått skrog. Da han påpekte en 2 meter lang ripe i skroget var meldingen at dette var båt, og da måtte man regne med slikt.... Men det er noen år siden. Det er ikke bra i det hele tatt. Har en blå Benetau 50 som nærmeste nabo i havnen. En 2005 mod. Ellers vil jeg si att mange har mye og lære av Lunde Båt. fHar meget korte tider på reklamasjon. Ellers vil jeg si nå att Benetau har senket prisene til Bav, Jeanneu osv nivå. Klart det gir økt salg. Men etter min mening ikke høyere kvalitet. Blir spennende å følge. Men First- stiller det seg litt anderledes. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
roaldbj Svart 23.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Beklager feilskrivingen Janeteau - Beneteau i tidlig innlegg. Fikk høre nå i desember at trawler størrelsene til Beneteau også skal gå noe nedover - leste derfor litt for fort. Når det gjelder ettermarkedet for min egen del kan jeg bl.a. opplyse: Jeg hadde svak vibrasjon i BB motor. Normar fikk på kort tid ny aksel fra fabrikk (koning i begge ender) og justering av propell hos Winrace - så nå blir det interessant å registrere om vibrasjonen er borte til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.