Jump to content

Råeste GPS på markede til en pris på 4-5k?

Sonata 7

Recommended Posts

:santcheers:

God Jul til dere alle! Kan ikke annet enn å anbefale Garmin 60 CSXi, har aktivt brukt den i 8 mnd, både jobb og fritid, båt, bil og flly, samt apostlenes hester....... Den fungerer alldeles utmerket! Et par tips på veien; kjøp deg et 1GB minnekort først som sist, og benytt oppladbare batterier av god kvalitet. Hvor du kjøper den hen? Jeg kjøpte min hos en elektroforhandler i Trondheim, dette pga at jeg har svært god erfaring med både forhandler og Belanors serviceinnstilling!!!!!! Eventuellt også www.mamoz.no, god service der også! Lykke til!

:flag:

[Ville heller kjøpt Norsk modell med utvidet garanti, norsk meny, norsk bruksanvisning + opplærings CD ++ hos Malfix framfor en USA modell på en nettbutikk.
I tillegg får man bra sercice og så støtter man den lokale båtbutikken og får masse andre tips og råd om alt det andre rundt båt.

For de som ikke har vært der, minner det om en sånn gammelt landhandleri som er stappfull med kasser på gulvet og ting opphengt under taket. Noen ganger umulig å finne frem i, men har en betjening som er genuint interessert i båt og som har peiling.

Hvor lenge vil slike butikker eksistere tro? :santcheers:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Kjøpte en 60csx med topokart til jul, men nå sliter jeg med å å få inn kartene.

Her var det skuffende dårlig brukerveilednig.

Har installert mapsource, og oppgradert mapsource til siste versjon via nettet slik det anbefales i veiledningen, men kartene har ikke installert seg. Mapsource er tom for kart. Hvordan får jeg inn kartene, og hvor i all verden finner jeg denne unlock koden? Står ingen unlock kode på esken, og det er heller ikke med noen lapp som inneholder noen kode :headbang:

Det er like lett som å legge inn til å begynne med. :wink:

Bare følg fremgangsmåten som er beskrevet her tidligere.

Jeg overtok min med et ferdig Europakart. Uten brukerveiledning. (Kjøpt brukt på QXL) Derfor har jeg lite erfaring med denne modellen. Hadde en USB-kabel liggende og fikk oppgradert softwaren på den i går. Det gikk etter oppskriften.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Nå som GPS er bestilt må man jo finne billig kart til den. Det står at det er Bluechart som gjelder for denne. Er det eneste karttypen amn kan bruke opp mot denne? Bluechart koster jo nesten halvparten av GPS'en bare for ett ommeråde? Noen som har noen billige varianter på dette?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...