Jump to content

Amerikanske annonsesider

Yankee

Recommended Posts

Har jo funnet fler en boats men synes mange av de andre jeg har funnet har vært dårlige. Det er også en del sider som har samme båtene som boats, bare mindre oppdaterte på om det er solgt. Siste båten jeg kjøpte sto annonsert på boat trader i over en måned etter at jeg hadde kjøpt den. Men den ble jo også lagt ut til salgs på finn av American marine yact etter at jeg hadde kjøpt den. :lol:

Mange takk for adressene

Hehe.. sier litt om mange av de såkalte båtimortørene.... skjønner ikke hvorfor folk ikke kikker på boats.com og plukker seg ut en båt og henter den selv.. om man setter seg litt inn i sakene her er det jo ikke så utrolig vanskelig.. finn igjen den båten som er lagt ut på finn.no på boats.com. Da ser man at det er ganske lukrativt og hente de båtene med kjøpers penger.

sjekka boatshop24, den så jo veldig norsk ut..... hvet du hvem som står bak siden? og hvorfor den er norsk?

Når det gjelder å ta inn båter selv så er der jo litt å tjene i forhold til å bruke formidler, de har god fortjeneste på fromidlingen men de har faktisk gode rabattavtaler på transport, ce godkjenning med mer, så det er ikke så mye å spare på å gjøre det selv. dessuten er det fort å gjøre noen blemmer.... men har man gjort det noen ganger så vet man jo hva man må passe på.

Tviler på at sida er norsk, antar at den blir driven frå kontinentet.

I børjan var det ikkje muligheter for norsk tekst heller, det er kome i ettertid.

Forøvrig veldig kjekt med kalkulatoren som ligg inne.

Med mindre du absolutt skal/må importere båt frå statene vil eg anbefale deg å sondere den europeiske maknaden først og sjå om rette objektet kan skaffast der. Sannsynlegvis får du både ein enklare jobb med importen og ein betre båt.

Mange båtar i statene har orkanskader, er generelt meir nedslitne og falma inn-utvendig (UV-stråling)

Merk at dette gjeld generelt, sjølvsagt kan ein finna like bra båtar der som i Europa.

Du er sjølv inne på å bruke formidlar, det gjorde vi når vi importerte amerikansk frå Tyskland.

Det kosta nokre kroner ja, men kan definitivt vera verdt pengane.

Roland i Stavanger Marinesenter er ein kar som har mange gode referansar, har ikkje høyrt om ein einaste misfornøgd kunde.

Ta ein prat og sjå om ikkje kontaktnettet hans kan spore opp din neste båt.

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

solgte min amrikaner nå, tatt inn for to år siden, det var en 93mod. Men den var hvitere i gelcoat en en 98mod norsk båt og setene var langt ifra falmet.. men det er sikkert langt mellom de båtene.. Den var generalt utrolig fin og kun 480timer på telleren.. de som kikket på den trodde setene var trukket om og timeteller skiftet, men jeg kunne dokumentere at alt var orginalt...

Den linken var jo fin trhopy. Forøvrig må jeg si at jeg ikke vurderer å bruke formidler siden jeg har endel kontakter selv og har tatt inn flere båter så jeg kan papirmølla. Det var ment mer som en vurdering for de som ikke har tatt inn båt før, og som ikke har tenkt å ta inn mer enn en. Når det gjelder kvaliteten og tilstanden på amerikanske båter så kjenner jeg meg ikke igjen i stormskader mm. Det ble jo solgt en del av disse etter orkanen, men de ble jo kalt vrak når de ble solgt. Min erfaring er at båtene er hele og i god stand, men amerikanere generelt er ikke flinke til å vaske ser det ut til. :lol:

Med google kan man jo spesifisere søkeord etter egte ønske, men du vil jo selvfølgelig få noen tusen sider å gå gjennom. Men Google finner jo de små websidene du aldrig finner ellers. Og der kan man finne mye fint og komme i kontakt med selve eieren av båten og ikke alle disse "Broker-gutta", 99% av alle båtene på www.yachtworld.com er det en megler involvert som tar seg rått betalt. For en 1995 Sea Ray 290 Sundancer skal de typisk ha opp mot $5000,- og det er like mye som hele frakten over dammen.

Tips ang søk er å bruke "ordene", pluss/minus tegn

Se denne linken:Google basics

Se denne linken:Google avansert søk

Mvh

Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...