Boywonder Startet 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2006 Lurer på å kjøpe meg et enkelt og billig ekkolodd, til litt makrellfiske.. Er ikke interresert i å legge for mye penger i dette, da det nok vil bli forholdsvis sjelden brukt.. Noen som har erfaringer med Cuda 168? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Mouche Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Er det ikke makrellen som ikke synes på ekkoloddet og grunnen er at den ikke har svømmeblære? Jeg har i hvertfall aldri fått utslag på ekkoloddet når makrellen har sloss om krokene! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Boywonder Svart 27.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Er det ikke makrellen som ikke synes på ekkoloddet og grunnen er at den ikke har svømmeblære? Hmm... Er det store stimer, så ville jeg vel tro at man kunne se dem? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Arvid_A Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Her finner du mer om makrell og ekkolodd: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=2762 Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 27.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Takk. Men... Noen som har erfaringer med ekkoloddet eller? Hvis man ser bort ifra makrellen... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
sol Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Hei Har Eagle cuda 128 (samme ekkolodd,men litt dårligere oppløsning på skjerm) Dette er et helt ok ekkolodd for mitt bruk. Kan anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 27.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Stemmer.. Hva slags dybde fungerer det ned til da? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
olpi Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Jeg har også er slikt ekkolodd og det holder fint til mitt bruk. Jeg har innvendig montert svinger og det meste ekkoloddet har slått ned til er ca 150m. Hvor dypt det vil slå er avhengig av bl.a. bunntype (hard/myk). Innvendig montering av svinger vil også dempe noe og gi litt dårligere "rekkevidde". Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 28.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Ok. Er det forresten temp. måler med på svingeren? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
hifo Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 ja det er det ivertfall på min. inv montert og funker fint ned til 200 m selvsagt avhengig av bunn. noen plasser gir ikke signal. hver gang. hvis du ikke fisker slå av fiske alarmen .. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Patnyg Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Godt at du tok opp denne tråden. Jeg hadde plan om å gjøre det samme i dag. Så Takk for det Håper flere kommer med erfaringer og slikt. Som han spurte om, er det temp. måler på den? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 har cuda 168 fint ekkolodd med bra bilde men hvis du får dårlig spenning nuller det seg ut og setter seg på simulator....BRA lodd og man kan ikke se makrell på ekkolodd :nono: lykke til!!! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
rogeri Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Det er ikke riktig at at en ikke kan se makrell på ekkoloddet! Fiskekjøtt og ryggbein gir også ekko, dog ikke så kraftig som fra andre fiskeslag. Mye avhenger av kvaliteten ,effekten og frekvensområdet på loddet. Disse små hobbyloddene egner seg best på grunne farvann og som dybdemåler er de greie nok! http://stud.hive.no/stud/spiv/ma/nweb/navi...er/EKKOLODD.ppt Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 29.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 Og der var det innkjøpt! 995,- på Maritim. Har allerede klart å kutte meg på plastinnpakningen, men hva gjør vel det, når man kan sikle over den nye gadgeten i noen timer..? Takk for svar på spørsmål. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.