Jump to content

Prosjekt for sommeren 2007

maskinisten32

Recommended Posts

Holder på å rehabletere en Naursta snekke:

Må få tettet vanntanken framme i baugen, har vert lekk. I tillegg var planen og gjøre ferdig vannsystemet fram til toalett og pantry. Så da blir det montering av trykkvanspumpe og kraner.

Så skal jeg fortsette med innredingen bak med styreposisjon og pantry som Nidelv har med seter oppå.

Lage forskjellige hyller, skap og skuffer langs skråget og bak.

Motoren koker, (BMC 60 med Bowman warmeveksler) mulig varmeveksler ikke er tett for det forsvinner noe vann så gjør at tempraturen stiger. Kansje det hadde vært noe å ta en syrevask av systemet når jeg var i gang. Men hardde planer å montere defroster eller noe lignende og egen ekspansjontank for påfylling av vann ( så mann slipper å skolle seg for etterfylling av vann)

Mann går aldri tom for arbeid når enn har båt. :cheers:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)

Til sommeren har jeg tenkt å være skipsfører og bare det!

Alt som skal gjøres er fedrig til påske. Håpet er at alle ombygninger og fornyelser fungerer som tiltenkt.

Ønsketanke? Mulig det. Men jeg satser alt på at det som står i min makt fungerer som tiltenkt.

:newyearsign::fireworks1:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

:smash:

Begynner snart å bli ferdig med mine prosjekter for neste sommer.

Alt dette er utført:

- Nytt esksosanlegg med ny skrog gjennomføring

- Nye hydrauliske trimplan komplett med pumper og støp av ny kant mot flaps (litt bue i akterspeilet)

- Forbedre (støpe igjen dobbeltbunn) innfesting av jordingsplate

- Styresylinder er montert riktig slik at det blir likt rorutslag til begge sider

- Ny logg med vanntemp

- Oppusing og forsterkning av 2x underskap i førerhytte

Gjenstår:

- trekke 4kvadrat kabel til Wallas kok.

- Nye Viksund emblem

- Vurderer 100A dynamo

- vaske/polere/stoffe til våren

Har hatt min Viksund 900F i 2 og et halvt år og har jobbet over 1000 timer med den.

Nå er jeg over kneika og båten begynner å bli virkelig bra.

Til sommeren skal jeg gjøre minst mulig bare slappe av og tøffe mest rundt i 6 knop!

:cheers:

Hilsen Harald L

Trude III

Jeg kjøpte ny gammel båt i høst, og har rukket å gjøre følgende på denne siden av nyttår:

Nytt storseilskjøte

Ny stående rigg

Nye strekkfisker

Montere rullefokksystem

Bytte lanterner - LED

Lage ny kokeapparatholder

Ny dørk inne

Reparere lyset i kabinen

Fikse ladeproblemer

Bytte manifold

Montere eksospotte

Skifte hovedbryter

Montere plotter/GPS

Nye fendre

Nye sprenglister til vinduene

Nytt kokeapparat

Bruceanker + tau med blyinnlegg

Fjernet gammelt bunnstoff

Da står følgende igjen på min "to-do-liste":

Montere Porta Potti

Nye gardiner

Bytte tauverk i riggen

Nye seil

Montere Windex

Sparkle gelcoatskader

Trykkvann-system

Ny primer og bunnstoff

Installere ekkolodd/logg

Rubbe opp skrog

Rubbe opp overbygg

Bytte badetrapp

Bytte manntau

Ny sprayhood

Nye sprayhoodbuer

Nytt bomtrekk

Det meste av dette skal være unnagjort før båten skal på vannet i mai.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

skal flytte alt av batterier og varmtvanstank bak i akterkabin. pga tyngdepunkt. så ta ut alle induer 9 stk for tetting og penere fuging. så skal jeg prøve å få motoren lenger ned i kjølen. den er nesten 1,5 m bred (liggende) og må da ta den ut og skjære meg ned i rammevangene for så og forsterke det som blir igjen av de. er nødt til dette for å komme ned i riktig høyde på utg gear og proppellakselflensen.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

SOMMERPROSJEKT????????

Her i gården er prosjektet å kunne nok om navigasjon pr neste helg til at Poseidon tror at det er trygt å sleppe meg ut i båten!!

Jada, kommer snart dit hvor jeg skal svare på den obligatoriske oppgaven, men først må jo alle de andre oppgavene tas!

Mer seriøst: Kurset er skikkelig bra, men det har nok medført at båten ligger i havnen uten å ha fått den klassiske romjulsfisketuren! Men ettersom jeg har direkte sikt fra skrivebordet til havnen, vet jeg at den i alle fall fløt da solen gikk ned.

Laholm

Hva jeg skal gjøre før sommeren 2007???

Som avatar viser så blir det mer eller mindre å lage "ny" båt! :lol:

Luse, tette, nye stålspant, nye treribber, ny innredning, nytt dekk, ny dørk, noen nye hudplank, full nedpussing og oppussing, full rigging, montere motorfeste og skaffe en liten motor.

Det jeg har gjort er å skaffe meg det meste til riggen, slik at når alt arbeid er gjort så kan riggen monteres og seil heises.

Puh..puh..puh...

Joda..satser på sommeren 2007.. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...