SF Startet 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 28.Desember.2006 Hei, På min ny innkjøpte Sea Ray 240 Sundancer 1997 mod er det en dusj bak på badeplattformen som er defekt. Faktisk så forstår jeg ikke hvordan denne skal være. I bunn av båten lå det en dusjslange som er koblet til pumpe ved vanntanken. Bak på badeplattformen er det en gjennomføring ned til motorrom som i dag kun fungerer som lekkasje punkt for regnvann inn i motorrommet. Slange til dusj kan trekkes gjennom her på bildet kan dere se at jeg har gjort dette. Rett over for denne er det en annen gjennomføring med en hette over som han skrues av. Denne kan det se ut som er koblet til en slange som ender nede i kjølsvinet?? Noen som vet hva dette er og hvordan dusjen skal kobles? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Trophy Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Se om du finner noe her http://international.searay.com/archives.a...t%20and%20below Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SF Svart 29.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 Jeg har sett gjennom Sea Ray sin manual men det var lite hjelp her. Står litt på side 16 i denne men jeg blir ikke helt klok på det. Ingen som har en båt med samme type løsning på dusjen? Kan det tenkes at dusjhåndtaket bare skal puttes ned i hullet når den ikke er i bruk? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Det er sikkert meningen at dusjhåndtaket bare skal dyttes helt ned i gjennomføringen og tildels tette hullet. Den gjennomføringen med skruhette er kansje til landstrømkabel. Eller kansje den er for lensing fra utsiden i og med at det er en slange på den som går ned i kjølen. Tror jeg hadde blindet hullet til dusjen og montert en dusjholder i hullet hvor gjennomføringen med hette sitter. Du får jo kjøpt gjennomføring for dusj som ikke slipper vann ned i kjølen. Kjedelig å ha slike hull som det renner vann inn gjennom, merkelig hvor mye vann som kan komme inn slike plasser.. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 30.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Ja det beste hadde nok vært og satt på en ny dusj og plugget den gamle gjennomføringen. Får se hva jeg finner. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 30.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 (redigert) Noen som har brukt denne fra maritim.no Hvor mye dybde må du ha tilgjengelig? Ser i annonsen at de nevner noe med 75mm høyde? Redigert 30.Desember.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ben Sin Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Jeg vil anbefale deg en dusj med med mulighet for å stenge av vannet på dusjhodet. For å spare varmtvann når man skal såpe seg inn blant annet. Da er tempen ferdig justert når du åpner igjen. Selv har vi en modell fra WHALE som vi synes fungerer utmerket. Alt bygd inn i en boks, med separat vrider for varmt og kaldt vann. Kan velge mellom dusj, stråle og stengt på dusjhodet. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Det er sikkert meningen at dusjhåndtaket bare skal dyttes helt ned i gjennomføringen og tildels tette hullet. [/quote yesnod: [/quote Den gjennomføringen med skruhette er kansje til landstrømkabel. Jeg har en sånn og det var til ferskvannsutspyling av saltvannsdelen på motor Godt Nytt år til alle på båtplassen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SF Svart 30.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Jeg har en sånn og det var til ferskvannsutspyling av saltvannsdelen på motor Hei, tenker du på den gjennomføringen med "hette" på som kan skrus av? Da er nok dette noe til den gamle motoren som ikke er demontert. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 31.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 Jeg vil anbefale deg en dusj med med mulighet for å stenge av vannet på dusjhodet. For å spare varmtvann når man skal såpe seg inn blant annet. Da er tempen ferdig justert når du åpner igjen. Hakke varmtvann i båten jeg Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ben Sin Svart 31.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 Det er jeg helt sikker på at du får deg! Men du kan jo spare på kaldtvannet så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 31.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 Hei, tenker du på den gjennomføringen med "hette" på som kan skrus av? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SF Svart 31.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 Det er jeg helt sikker på at du får deg! Men du kan jo spare på kaldtvannet så lenge. Vi får klare oss med kaldt vann denne sessongen så får vi se etter hvert om savnet blir for stort Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 31.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 OK, da forklarer det et lite mysterium for meg. Fattet ikke hva denne var til og hvorfor slangen gikk ned i kjølsvinet. Men dette var altså for gjennomspyling av sjøvannskjølinga på den gamle V8. Da kan jeg med god samvittighet fjerne denne og sette inn en dusjholder på samme plass. Steyr'n har ferskvannskjøling og klarer seg godt uten den dritten der. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Trophy Svart 31.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 Kan jo brukes på saltvannsdelen til Steyr'n da. Mindre tæring på varmeveksler og eksosmanifolder Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.