sailor Startet 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 29.Desember.2006 Link til morsom seilfilm. Fart!!!! Legg gjerne inn linker til andre seilfilmar. Sitér dette innlegget Link to post
Skaaden Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 jaggu en artig snutt.! Bare synet fikk det til å kile i magen!!! håvard Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 Her var det action! Og mest action var det med seilbrett og kite. Noe som viser at det ikke behøver å være veldig stort og dyrt for å være morsomt. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Ingar Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 Med ett unntak har seilbrett hatt fartsrekorden siden midten av 80 tallet. Nåværende rekord er 48.7knop. Ganske utrolig, spes. når man vet at dette er gjennomsnittshastigheten over 500m. http://www.speedsailing.com/Background_records.htm Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 ------------Og mest action var det med seilbrett og kite. Noe som viser at det ikke behøver å være veldig stort og dyrt for å være morsomt. Med ett unntak har seilbrett hatt fartsrekorden siden midten av 80 tallet....................... seilbrett er badeleksaker........ trimaran er grejjer Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
gammabusa Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Huh, der gikk det unna ja, så på den linken til Ingar, imponerende fart på de båtane, noen som vet hva en Optimist jolle kommer opp i? en Soling? Yngling? Naticat 33? har liksom aldri tenkt på dette før......... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 (redigert) så på den linken til Ingar, imponerende fart på de båtane, noen som vet hva en Optimist jolle kommer opp i? en Soling? Yngling? Naticat 33? har liksom aldri tenkt på dette før......... har ikke tenkt på det förrut men en optimist i planning 10-12 kn kansje ............. en Nauticat i planning 7-8 kansje Redigert 30.Desember.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sydvesten Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Her var det action! Og mest action var det med seilbrett og kite. Noe som viser at det ikke behøver å være veldig stort og dyrt for å være morsomt. Bare ikke skriv dette i vannscootertråden i allfall..... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hallaron Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Huh, der gikk det unna ja, så på den linken til Ingar, imponerende fart på de båtane, noen som vet hva en Optimist jolle kommer opp i? en Soling? Yngling? Naticat 33? har liksom aldri tenkt på dette før......... Bare for å sette litt perspektiv på tingene. Å sammenligne en Nauticat 33 (som forøvrig er en båt jeg fryktelig gjerne skulle hatt) med en slik trimaran er som å sammenligne en Nidelv 24 med en Nor-tech 43 Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
gammabusa Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 (redigert) Hehehe, selvfølgelig helt enig i det hallaron, sammenlikner ikke disse jeg men det jeg lurte på var altså hvilken fart vanlige seilebåter kan seile og det var bare disse merkene som jeg huska i farten, har liksom aldri tenkt på seilebåter som noe annet en 1knops kjedsommelighet...... Mye lettere å finne toppfarten på motorbåter en på seilebåter vett u................. 10-12 knop med Optimist høres jo bra ut............ Redigert 30.Desember.2006 av gammabusa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Det har kommet en slik en til fjorden her nå. http://www.hobiecat.com/sailing/models_trifoiler.html Det er link til filmer på sidene deres. Med rett vind så går den fortere enn et seilbrett vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
KEO Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Denne er bare for dere som gidder se litt mer seilbrett. Location er Lista i november 06. http://www.smallfilms.org/ Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Her var det action! Og mest action var det med seilbrett og kite. Noe som viser at det ikke behøver å være veldig stort og dyrt for å være morsomt. Seilet sinker i 10 år før, seilbrett er gøy. Jo verre det var utpå jo bedre, ikkenoe var som stivkuling og stormvarsel, bare å hoppe i bilen og reise dit Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 31.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 har ikke tenkt på det förrut men en optimist i planning 10-12 kn kansje ............. Jeg har seilt optimist i flere år, og vi har alltid regnet 8knop som maks fart når vi planer. Men det er godt mulig at noen har kommet oppi 10 - 12 kn...Isåfall hadde det vert ekstremt gøy Helt til et kommer en brå bølge forfra og får optimisten stuper fremover som en rakett.. noe som kan være fort gjort med optimist på lens Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Andy Svart 3.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2007 Flott film Hadde selv gleden av å styre en seilbåt i 27 gps-målte knop for en del år siden. Gav en enorm fartsfølelse. P.S. båten var trimaranen 'Toshiba' som vant Færderen året etter... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Fantastisk! Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 (redigert) Utrolig at vinden kan skape slik fart. Litt OT. Men vanvittig at et seilfly kan komme opp i over 570km/t ved bruk av souring: Redigert 28.Februar.2009 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Polar 17 Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Dette er ikke dårlig for en seiljolle opprinnelig designet i 1936 ! Seriuos sailing - serious fun ! Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
SveinHa Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Hva med en litt mer moderne Moth: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Polar 17 Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Dette er ekstremsport ! Balansekunst på høyt plan. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Jawik Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Tid for oppdatering med Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Dette var fattigslige båter. De styrte med rorkult. Og ikke hadde de noen kartplotter eller AIS heller. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Det e rorkult som gjelder!! Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
RSL Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Det e rorkult som gjelder!! Flytevest er vist for pingler.... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.