Jump to content

Seilfilm - stor fart!

sailor

Recommended Posts

------------Og mest action var det med seilbrett og kite. Noe som viser at det ikke behøver å være veldig stort og dyrt for å være morsomt.

Med ett unntak har seilbrett hatt fartsrekorden siden midten av 80 tallet.

......................

seilbrett er badeleksaker........ :diving:

trimaran er grejjer :yesnod::yesnod:

S/Y Gunga Din

så på den linken til Ingar, imponerende fart på de båtane,

noen som vet hva en Optimist jolle kommer opp i? en Soling? Yngling? Naticat 33?

har liksom aldri tenkt på dette før.........

har ikke tenkt på det förrut men en optimist i planning 10-12 kn kansje .............

en Nauticat i planning 7-8 kansje :lol:

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Her var det action! Og mest action var det med seilbrett og kite. Noe som viser at det ikke behøver å være veldig stort og dyrt for å være morsomt.

Bare ikke skriv dette i vannscootertråden i allfall..... :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Huh, der gikk det unna ja,

så på den linken til Ingar, imponerende fart på de båtane,

noen som vet hva en Optimist jolle kommer opp i? en Soling? Yngling? Naticat 33?

har liksom aldri tenkt på dette før.........

Bare for å sette litt perspektiv på tingene. Å sammenligne en Nauticat 33 (som forøvrig er en båt jeg fryktelig gjerne skulle hatt) med en slik trimaran er som å sammenligne en Nidelv 24 med en Nor-tech 43

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Hehehe,

selvfølgelig helt enig i det hallaron, sammenlikner ikke disse jeg men det jeg lurte på var altså hvilken fart vanlige seilebåter kan seile og det var bare disse merkene som jeg huska i farten, har liksom aldri tenkt på seilebåter som noe annet en 1knops kjedsommelighet......

Mye lettere å finne toppfarten på motorbåter en på seilebåter vett u.................

10-12 knop med Optimist høres jo bra ut............

Redigert av gammabusa (see edit history)
Her var det action! Og mest action var det med seilbrett og kite. Noe som viser at det ikke behøver å være veldig stort og dyrt for å være morsomt.

Seilet sinker i 10 år før, seilbrett er gøy. Jo verre det var utpå jo bedre, ikkenoe var som stivkuling og stormvarsel, bare å hoppe i bilen og reise dit :smiley:

har ikke tenkt på det förrut men en optimist i planning 10-12 kn kansje .............

Jeg har seilt optimist i flere år, og vi har alltid regnet 8knop som maks fart når vi planer. Men det er godt mulig at noen har kommet oppi 10 - 12 kn...Isåfall hadde det vert ekstremt gøy :lol: Helt til et kommer en brå bølge forfra og får optimisten stuper fremover som en rakett.. noe som kan være fort gjort med optimist på lens :eek:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

• 2 år senere...

Hva med en litt mer moderne Moth:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...