Jump to content

Opplevelse for livet ( ny film)

Ficher

Recommended Posts

det så ganske heftig ut! hvor mye sjø var det, bølgehøyde? og hvor er det fra?

skulle gjerne ha opplevd det der selv!

--------------------------------------------------------------------------------

Hei.

Dette er film nr 2 fra denne turen.

I vinter ,fikk jeg være med supplybåten Stril Myster på en 2 dagers tur ( som ble 5 dager pga været) ut i nordsjøen til Ula - Valhall - Tananger . Fantastisk flott og se de store byene langt der ute i havet, samt se dager med nesten flatt hav ,til dager med sterk storm og orkan i kastene.

Bølge høyde er ca 10-15 meter.

Dette såg tøft ut, men kunne ikke tenkt meg å jobbet ombord!

Har planer om å prøve å få meg jobb som skipselektriker ombord i en slik supplybåt, men hvor ofte er det slike arbeidsforhold? Må nå vere utrolig travelt å måtte jobbe under slike forhold i flere uker!

Ja, noen høst/vintermåneder kan være rimelig travle når det gjelder vær og vind. Hvor ofte, er jo forskjellig fra år til år. Etter og ha snakket med mannskapet , samt prøv dette være ut noen dager, blir mann for" litt sliten " etter slike forhold.. ( noen mer en andre)

Hei! Ville bare nevne det at eg jobber som skipselektrikker ombord i en supplybåt (Havila Harmony). For min del har ikkje det våre noke problem med grov sjø. Det er klart att en blir litt sliten, men arbeidet går fint. Det verste er å få sove når det står på som værst, men får en ikkje sove er en ikkje trøtt nok :lol:

En kan selvfølgelig ikkje gjere noko ute i sånt vær. Men Det er som regel nok å ta tak i inne. Forøvrig ligg maskinrom nederst og ofte midt i båten. Her er det minst bevegelse.

Kor ofte er det sånn? Det varierer, men om sommaren er det som regel MYKJE bedre. I romjula 05 var det sjøblikk heile tida på Trollfeltet. Vakkert syn!! Januar 05 var det oppe i 27m høge bølger i verste stormen. Det er ikkje kvart år det er so gale. Været er veldig uforutsigbart. Kom akkurat heim frå juleturen, og vi var berre oppe i 12m bølge i løpet av heile turen. Men straumforhold og bunnforhold og djupne har alt å sei for kor bølgene ser ut og oppfører seg.

Alt i alt kan eg berre anbefale å jobbe på båt!! :flag:

Redigert av Gilla (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...