Ficher Startet 1.Januar.2007 Del på Facebook Startet 1.Januar.2007 (redigert) Ok, har redigert litt fra turen (del 2) ...... Redigert 1.Januar.2007 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BW180 Svart 2.Januar.2007 Del på Facebook Svart 2.Januar.2007 det så ganske heftig ut! hvor mye sjø var det, bølgehøyde? og hvor er det fra? skulle gjerne ha opplevd det der selv! Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 2.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2007 det så ganske heftig ut! hvor mye sjø var det, bølgehøyde? og hvor er det fra? skulle gjerne ha opplevd det der selv! -------------------------------------------------------------------------------- Hei. Dette er film nr 2 fra denne turen. I vinter ,fikk jeg være med supplybåten Stril Myster på en 2 dagers tur ( som ble 5 dager pga været) ut i nordsjøen til Ula - Valhall - Tananger . Fantastisk flott og se de store byene langt der ute i havet, samt se dager med nesten flatt hav ,til dager med sterk storm og orkan i kastene. Bølge høyde er ca 10-15 meter. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.Januar.2007 Del på Facebook Svart 2.Januar.2007 Dette såg tøft ut, men kunne ikke tenkt meg å jobbet ombord! Har planer om å prøve å få meg jobb som skipselektriker ombord i en slik supplybåt, men hvor ofte er det slike arbeidsforhold? Må nå vere utrolig travelt å måtte jobbe under slike forhold i flere uker! Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 2.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2007 Dette såg tøft ut, men kunne ikke tenkt meg å jobbet ombord! Har planer om å prøve å få meg jobb som skipselektriker ombord i en slik supplybåt, men hvor ofte er det slike arbeidsforhold? Må nå vere utrolig travelt å måtte jobbe under slike forhold i flere uker! Ja, noen høst/vintermåneder kan være rimelig travle når det gjelder vær og vind. Hvor ofte, er jo forskjellig fra år til år. Etter og ha snakket med mannskapet , samt prøv dette være ut noen dager, blir mann for" litt sliten " etter slike forhold.. ( noen mer en andre) Sitér dette innlegget Link to post
ptt Svart 2.Januar.2007 Del på Facebook Svart 2.Januar.2007 Og jobbe på havet er ikke bare bare , i min jobb reiser jeg rundt på forskjellige båter og jobber , det er ikke alltidlike gøy og slingre dag ut og dag inn , ps standby fartøy er et hardt liv Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 3.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2007 Og jobbe på havet er ikke bare bare , i min jobb reiser jeg rundt på forskjellige båter og jobber , det er ikke alltidlike gøy og slingre dag ut og dag inn , ps standby fartøy er et hardt liv Det kan jeg tenke meg ptt, du blir sliten i lengden. Sitér dette innlegget Link to post
Gilla Svart 10.Januar.2007 Del på Facebook Svart 10.Januar.2007 (redigert) Hei! Ville bare nevne det at eg jobber som skipselektrikker ombord i en supplybåt (Havila Harmony). For min del har ikkje det våre noke problem med grov sjø. Det er klart att en blir litt sliten, men arbeidet går fint. Det verste er å få sove når det står på som værst, men får en ikkje sove er en ikkje trøtt nok En kan selvfølgelig ikkje gjere noko ute i sånt vær. Men Det er som regel nok å ta tak i inne. Forøvrig ligg maskinrom nederst og ofte midt i båten. Her er det minst bevegelse. Kor ofte er det sånn? Det varierer, men om sommaren er det som regel MYKJE bedre. I romjula 05 var det sjøblikk heile tida på Trollfeltet. Vakkert syn!! Januar 05 var det oppe i 27m høge bølger i verste stormen. Det er ikkje kvart år det er so gale. Været er veldig uforutsigbart. Kom akkurat heim frå juleturen, og vi var berre oppe i 12m bølge i løpet av heile turen. Men straumforhold og bunnforhold og djupne har alt å sei for kor bølgene ser ut og oppfører seg. Alt i alt kan eg berre anbefale å jobbe på båt!! Redigert 10.Januar.2007 av Gilla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 10.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2007 Ser du på filmklipp på denne siden her.....( Stril Myster film. 1 til 5) http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=1686&page=2 .... så kan man se litt av hva Gilla skriver om. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.