Jump to content

Navionics kart til Eagle Kartplotter

Vår Sommer Ro

Recommended Posts

Fikk kartplotter av typen Eagle 502C til Jul, men mangler kart.

1.

Er det noen som vet om det er mulig å scanne noen av de papirkartene jeg allerede har inn på en minnebrikke, for så å kunne bruke desse i plotteren?

2.

Har også lagt inn annonse under Marked her på Båtplassen, men: Er det noen som har brukte kart (over Vest-Norge) til salgs?

3.

Hender det at minnebrikke-kart er på tilbud inne i mellom, eller er det fast pris på dette hos alle året rundt?

4.

Er det oppdateringer på gang hos Navionics? Jeg mener, bør jeg la være å kjøpe nå og heller vente til sommeren pga. oppdateringer?

Håper noen kan gi meg noen tips her?!

Redigert av Vår Sommero (see edit history)

1. Nei det er ikke mulig å scanne papirkart for bruk i Eagle/Lowrance plottere. Bruker vektor ikke raster kart.

3. Har ikke sett noen kampanjetilbud på brikkene. Navionics var representert på Sjøen for Alle men solgte ikke kart selv, henviste meg til SeaWave for å kjøpe kart. De hadde heller ikke tilbud på kart på messa.

4. Sjekk med SeaWave på Høvik om det er ventet noen ny oppdatering, de virker bra oppdatert på Navionics.

Redigert av abbor (see edit history)

Eagle og Lowrance er tilnærmet identiske produkter fra samme firma. En kan like godt kjøpe kartbrikke fra en Lowrance forhandler. Har ikke spesiellt god erfaring med kunnskapsnivået hos Sleipner, derfor anbefalte jeg SeaWave på Høvik som ligger i samme hus og tidligere var del av samme firma som Lowrance importøren.

Belmarin selger Navionics kart til Raymarine ikke til Lowrance/Eagle.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...