Allan E Startet 1.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2007 Jeg vet jeg har lest det her på BP men jeg klarerikke å finne det igjen. Jeg har en to bladet foldepropell på ca 39 cm, hvor stor klaring skal jeg ha mellom vingetupp og skrog? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 2.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2007 Skal og bør et nok ikke det samme her. Du skal ha klaring mellom propell og skrog, men hvor stor den bør være er noe annet. Generelt så bør du vel ha mellom en og to tommer, men det er ikke noe krav. Snakket med Olle Terjesen hos Winrace om propell og klaring i våres når jeg hadde mine der. Han ville gått ned mot null klaring om det var krav for mest mulig optimal propell, dette gjelder da for motorbåter. Jeg går ut fra at propellen du har ikke vet at den skal så på en seilbåt så jeg formoder de samme regler gjelder her. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Allan E Svart 2.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2007 Jeg har i dag ca 100mm men tenker å løfte drevet slik at det blir mer optimalt for gummimemvrab og da får jeg ca 65mm. Jeg fant her på BP at klaringen kunne være 0,1D eller min 50mm. Så da er det helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 2.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2007 Har du fått inn "nymotoren" da ? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Allan E Svart 2.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2007 Ja den står på plass, riktignok bare på noen bordbiter i fremkant men det er fort gjordt å få laget noen stålplater til motorfester. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 2.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2007 Høres interessant ut. Nå blir Gladiatoren som ny. Spørs om jeg ikke må bortom å inspisere. Ble det en 2020, 2030 eller noe i den retning? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2007 Det ble en 2003 som har gått med ferskvannskjøling fra dag1. Ser fin ut så da er det bare å håpe at innmaten er superb også. Så det er bare å ta seg en tur og hvis du har flaks så kan jeg by på en kopp kaffe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.