Jump to content

Solgt båten!

tom-ass

Recommended Posts

Hei venner, godt nyttår!

På den første dagen i 2007 ble min Sjømann 22 solgt! Har annonsert siden i høst på AutoDB.

Så nå må det handles ny båt igjen... Men nå er det ikke så mange på finn.no lenger, men hvordan er markedet nå? Er de som skulle selges i høst solgt, eller ligger de og venter på våren?

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

Gratulerer med salget :cheers:

Følger ikke så mye med på markedet for tiden men vil nok tro at dette er den dødeste tiden, de som ikke har solgt i høst har ikke lenger noe hast da båten allerede er i opplag, de venter nok på våren for da løsner det samtidig med at godværet kommer.

Hva er du på jakt etter og hvilken prisklasse?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Heldig du da som har klart det . Til søndag kommer det folk fra Hedemarken og skal se på snekka mi , ikke fritt for at jeg er litt spent da han har ringt flere ganger . Virker som en som er inntresert i å handle , håpe jeg er like heldig som deg da . Forsåvitt ikke noe hast , men kjekt å ha mindre å passe på .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Jeg har noen kriterier:

Snekke

23-25 fot

Ikke aktercabin

Rundsitter

Diesel

Minst 7 knop marsfart

Ikke dypere enn 80 cm

Stor uteplass istedefor stor lugar

Pris ikke over 150.000,-

Da er jo Nidelv 24 helt perfekt!

De er det noen pene av på finn nå..

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Hei venner, godt nyttår!

På den første dagen i 2007 ble min Sjømann 22 solgt! Har annonsert siden i høst på AutoDB.

dette må da være verdens største 22 foter :eek:

Bredde: 228.00 meter Dyptgående: 075.00 mete

Ellers gratulerer med salg og lykke til med søk.

Kan nok tenkes du lykkes i å finne en som gjerne selger nå for å være klar med penger i hånden når våren kommer.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Jeg har noen kriterier:

Snekke

23-25 fot

Ikke aktercabin

Rundsitter

Diesel

Minst 7 knop marsfart

Ikke dypere enn 80 cm

Stor uteplass istedefor stor lugar

Pris ikke over 150.000,-

Heisan, jeg mener du har beskrevet en Scand 25 classic..... Disse er det mulig å prute GODT ned i forhold til prisforlangende på de som ligger på Finn.no

Ellers lykke til med båtleiting, det er alltid spennende

Intruder

Heisan, jeg mener du har beskrevet en Scand 25 classic..... Disse er det mulig å prute GODT ned i forhold til prisforlangende på de som ligger på Finn.no

Ellers lykke til med båtleiting, det er alltid spennende

Intruder

Da må det bli AV-utgaven da som har rundsitter og ikke dassen bak.... Alternativet er en Nidelvv 24 som er en veldig praktisk båt (har den selv). For 150 000 får du jo en fin utgave av Nidelven også. Vet ikke prisene på Scand25, men de ligger vel noe høyere..?

mvh T

Var selv veldig fornøgd med min Sollux uten ac. Praktisk innredet, fine linjer(uten ac), god sjøbåt og bra fart (marsjfart 8 knop med 34 hk).

Det viktiskte uansett båt, er å finne en med ferskvannskjølt motor, synes eg. Ser også av og til båter med nesten nye motorer til bra priser. Disse ville eg vurdert...

Motor er dyrt!

Alternativet er en Nidelvv 24 som er en veldig praktisk båt (har den selv). For 150 000 får du jo en fin utgave av Nidelven også. Vet ikke prisene på Scand25, men de ligger vel noe høyere..?

Hva med Master 740, Fevik 715 eller Viksund 770? De er vel også i denne klassen?

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Gratulerer med salget. Du har jo også Carrat 7400, en båt jeg syns er litt tøff... Ville nok valgt Master 740 i denne klassen. Min onkel hadde en 740 Combi og den gikk i alt salgs vær... Imponerende skrog... Tåler jo også mye motor, men sikkert vanskelig å få mye motor for 150.000...

Lykke til med valget og hold oss orientert...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Var på utkikk etter båt i samme prisklasse for noen år tilbake og da mener jeg å huske at Marex 24 Suncab ligner veldig på det du beskriver. Fikk aldri vært å sett på noen men utifra bilder hadde den mye større uteplass enn f.eks. Nidelv 24.

Det er jammen ikke mye cabin igjen hvis den har mer uteplass enn Nidelv 24.

Nei, Nidelv 24 er ein herlig båt som bare må oppleves! Jeg har 16 års erfaring med de båtene, uansett vær, den stopper aldri. tilbudet til Johnzen må du bare slå til på! Hadde jeg ikke blitt frelst av seilbåtene hadde jeg hevet meg over på flekken!!!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

For halvparten av 150000 skal du få min Nidelv 24 frå -74.Holder på å pusse opp men er gått lei. Og ekstra motor, propellanlegg og hengar skal du få med på kjøpet! Eg går tilbake til campingvogn,båt er for mykje jobb! :newyearsign:

Du bor langt unna, alt for langt unna, og jeg vil ikke ha et prosjekt... :)

Min båt skal brukes til å frakte meg fra Brygga og ut på innsjøen her i Odalen (storsjøen)

Jeg har ofte med mange venner, fra 4 til 10 stk.

Vi bruker ikke båt mellom oktober og april.

Det er grunt i storsjøen, så jeg må ha en båt som ikke går dypere enn 80 cm.

Jeg og men bedre halvdel ligger over i båten mellom 5 og 10 ganger i året.

Vi lager mat og drikker godt drikke.

Bruker ikke båt i dårlig vær.

Fisker litt, men ikke nok til at det skal tas hensyn til i båtvalg.

Kjøleskap er et must!

Vil ikke ha større enn 25 fot, da jeg er avhengig av å frakte den på veien med bil/henger og IKKE lastebil.

Har med båt til Risør 2 uker i sommerferien.

Toalett må det være.

Takk for alle tips så langt. Jeg skjekker finn og autodb fortløpene!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Gratulerer med salget. :flag:

Utvalget nå er vel ikke det beste, men muligheten for å gjøre et godt kjøp er nok til stede vil jeg tro.

Selv om de kanskje ikke oppfyller alle dine ønsker så kan det kanskje være verdt å nevne

Fevik 715 og Hanto 24?

Ville valgt en med kurant motor og helst ferskvannskjøling.

Lykke til med båthandelen.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Jeg har ikke lyst på en Joda 24. Denne båten har stor cabin. Jeg er ute etter mindre cabin og større uteplass. Men marex, fevik, nidelv, saga og di andre er jo aktuelle.

Hei vi har sett en del på div.Fevik 23 i Sommer og her kan du gjøre et godt kjøp,

vi fant en del båter og prisene varierte noe enormt på denne båttypen priser i fra kr. 59000 til kr.150000 for den samme båttypen :crazy:

Jeg har en del linker liggende på maskinen i fra finn.no som nå har utgått på dato vist du er interisert så send meg en im mange er sikkert til salgs enda :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...