eysteind Svart 4.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2007 (redigert) Denne Polar 25 Såg jo fin ut, og med litt pruting holder du budskjettet! Redigert 4.Januar.2007 av eysteind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 5.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2007 Hva med en Hanto 24 da? har jo rimlig stor uteplass og skroget tåler mye juling. Hilsen Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 5.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2007 Jeg har tidligere hatt en Joda 7500. Super båt med en fin rundsitter. Med litt størrelse på motor gjør den god fart. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 master 6800, er en flott kandidat, minner mye om Nidelv 24, har selv eid en slik en. Kjekk båt Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Bruke denna tråden jeg også da , fikk besøk langveisfra idag for å se på båten min . Og handel blei det jaggu å , bare det at han har kjøpt den ferdig levert oppi Mjøsa et sted . Men det går vel det også , kan folk reise te månen så kan kansje jeg klare å få sendt snekka oppover te Mjøsa og da vel .Så har dere forslag te transport oppover så hører jeg gjerne om det , haster jo ikke så kan være heldig få en retur på en bil da . Det blir litt trist å sende den avgårde da , men sånn er livet . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Suzuki Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Ring Fjelking Service på Hamar. Han kjører mye båter til Oslo regionen, og har spesialbil med hydraulisk krybbe osv osv. Ellers ringer du Smedstuen Transport på Moelven, han er en skikkelig forsiktig og flink kar, har diger kran, men jeg tror du må ha transportkrybbe selv. Har avogtil turer til Oslo såvidt jeg veit, kan sikkert ta returlass. Kjenner begge to, absolutt å anbefale Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
tom-ass Svart 8.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2007 Det er nå nevnt Nidelv, Scand, Sollux, Master, Fevik, Viksund, Marex, Joda, Hanto og Polar. Jeg har studert denne Saga24, hva mener dere om den? Jeg er litt skeptisk til hard-top/takluke-systemet her... Ellers så holder jeg en knapp på Nidelv, Sollux og Marex, pga uteplassen! Jeg skal nå også innrømme at jeg ikke har vært inni noen av de andre merkene. Uteplassen er en meget viktig faktor her! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
ola_dunk Svart 8.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2007 Det er nå nevnt Nidelv, Scand, Sollux, Master, Fevik, Viksund, Marex, Joda, Hanto og Polar. Jeg har studert denne Saga24, hva mener dere om den? Jeg er litt skeptisk til hard-top/takluke-systemet her... Ellers så holder jeg en knapp på Nidelv, Sollux og Marex, pga uteplassen! Jeg skal nå også innrømme at jeg ikke har vært inni noen av de andre merkene. Uteplassen er en meget viktig faktor her! saga 24 er en bra båt.. Det jeg ville sett etter: hvordan kommer du til motor ( lett tilgjengelig og god plass rundt motoren på sidene .. er den trang inni slik at du må "klyve" forbi motorkassen for å komme til styreposisjon. Beste løsningen er om man har motoren under dørken. Scand 25 er en god og romslig båt, man sitter høyt og fint. God plass i motorrommet-man kan nesten gå rundt motoren. ( flytt toalettet frem ) prisant: ca. 160. + - Du får sikkert en til rundt 130.000.- Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 8.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2007 Sagaen er vel den største 24 fots snekken som finst tror eg! Høg, bred og tung(nermere 3 tonn!). Hadde eg slik en et par sesonger, før eg byttet til Sollux`en. Det eg likte minst med denne sagaen, var styreegenskapene. En utrolig travel båt å styre. Måtte hele tiden sitte å ratte, båten gikk fra den ene siden til den andre. Slapp du rattet, gikk det ikke mange sekunder før båten gikk i ring. I Solluxen kunne eg gå på do, uten at den forandret kurs omtrent.... Dessuten likte eg ikke uteplassen i den. Hardtoppen stjeler mye sol, og i marsjfart sprutet litt vann inn i båten. Var også plaget med at eksos ble trekt inn i båten med open kallesje. Elles synes båten er veldig fin å se på. Og med motoren under dørken, få du god plass. En del plastinnredning gjør den grei å vedlikeholde... Selv likte eg bedre Sollux 24 uten akterkabin. 3(4) sitteplasser i fartsretningen og stor u-salong bak med plass for 4 personer. Ved å legge inn puter, har du også solseng/soveplass... Pentry ved å vippe opp førersetet. Også veldig kjekt med innspeksjonsluke for propell. Enkelt å fjerne tau fra propellen uten å måtte i vannet. gikk også veldig fint i vannet. Ikke mange snekker som klarer 11knop (gps) med 34 hk! Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 8.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2007 Av alle båter i denne størrelsen, så er Master den som har alt. Dette er nå min mening.. Det er lov å prute.. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 8.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2007 Selv likte eg bedre Sollux 24 uten akterkabin. 3(4) sitteplasser i fartsretningen og stor u-salong bak med plass for 4 personer. Ved å legge inn puter, har du også solseng/soveplass... Pentry ved å vippe opp førersetet. Også veldig kjekt med innspeksjonsluke for propell. Enkelt å fjerne tau fra propellen uten å måtte i vannet. gikk også veldig fint i vannet. Ikke mange snekker som klarer 11knop (gps) med 34 hk! Enig! Fin båt! Av alle båter i denne størrelsen, så er Master den som har alt. Dette er nå min mening.. Det er lov å prute.. Ingen Master til salgs på Finn.no eller autoDB nå... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roesok Svart 8.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2007 Ingen Master til salgs på Finn.no eller autoDB nå... Det har nok sammenheng med årstiden. Kan det samtidig bety at det som pr idag ligger ute på f.eks. Finn er tungsolgte båter som gjerne har ligget der en tid? Husker jeg sjekket en del rundt Master 680 og 740 i høst, da var det mange av disse på Finn. Og nå er det jo allerede vår luften (!?) så det siver nok på med mer båter fremover. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Oteren Svart 8.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2007 Hadde Sollux 24' m/ AC i over 20 år, passet utrolig bra for vår bruk. Versjon uten AC har høyere forkabin samt fin/ romslig uteplass. Båten gikk fint, rask med forholdsvis liten motor. Ellers vil jeg si at 1 fot ekstra gjør underverker i denne klassen, dessverre følger prisen etter. F.eks Scand 25'/ Joda 7500 er meget kurante båter, det har også betydning den dagen du skal selge. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 En utrolig travel båt å styre. Måtte hele tiden sitte å ratte, båten gikk fra den ene siden til den andre. Slapp du rattet, gikk det ikke mange sekunder før båten gikk i ring. Slik var sandviken også, men etter litt ballast i bunn ble det en ny båt som er retningsstabil som bare det... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Det som gjør sagaen litt spesiell er at motoren er senket ned slik at det blir en stor klump på kjølen. Snakket med saga om problemet og dette var kjent. Var nok bygget mest som seglbåt... Ballast hadde vi nok av, ca 500kg nedstøyp i kjølen... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Formulelerte meg for dårlig. Ballasten i SAndvik ble plassert lengre fremme en midten (fra midten og fram) og båten gikk litt mer på nesa, men styrte altså beint... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 All balasten var faktisk fremme i saga`n også. Såg faktisk litt rart ut ved kai. Båten tippet fremmover... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 All balasten var faktisk fremme i saga`n også. Såg faktisk litt rart ut ved kai. Båten tippet fremmover... da var kanskje det som var problemet... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.