Jump to content

Spørsmål vedr. demontering av fast 25mm aksel

MortenK

Recommended Posts

Jeg må sjekke kjølboltene i kjølsvinnet mitt og må derfor ha ut akslingen for å komme til. Det er så trangt at jeg ikke har sjangs til å nå boltene når akslingen ligger over. Motor er montert i '89, så jeg regner med at aksel og pakkboks fra samme år.

Jeg har en pakkboks med fett. Etter det jeg har skjønt, er det ikke bra å få fett i det vannsmurte hylselageret i hylsebeslaget :nono: . Dermed er det vel ikke så lurt å bare dra ut akslingen akter slik at fett trekkes inn i hylselageret?

Spørsmålet mitt er om det er vanlig å demontere pakkboks først, for deretter å trekke ut akslingen eller bare trekker man ut akslingen uten å gjøre noe omkring pakkboks først? :confused:

Alt er tett og fint pr. i dag, så jeg håper at det bare er å tre inn akslingen igjen om montere pakkboks etter at jeg har sjekket kjølboltene. Er det stor sansynlighet for at jeg kommer til å ta knekken på noen simmerringer i pakkboksen når jeg tar ut aksel eller pleier dette å gå greit? :confused:

s/y "Arnegrut", Asker

1. Jeg er ganske sikker på at redselen for fett i hylselageret er overdrevent. Er du av den nervøse sorten, vasker du med fettløsende vaskemiddel og varmt vann ( etter min mening bare tull. )

2. Har du original fettsmurt pakkboks ? Har den zimmeringer i det hele tatt ? Er det den gamle, fra 1979, er den helt sikkert tettet med flettepakning aka fleskepakning. Denne klarer du ikke skade, men du må pakke den om. Lisse og instruksjoner fåes på maritm. Du trenger nok 6mm lisse til 25mm aksel, iallfall normalt.

Eller snakker du om sånn svart, gummisak ( VOLVO-KONDOM ? ) Isåfall er det større sjanse for skade, men normalt skal det gå helt fint å montere / demontere uten å skade denne også.

Suzuki

No boat needed..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...