Jump to content

Ro-Fi kalesjemaler

Bergen

Recommended Posts

Jeg er i markedet for ny kalesje til min Scand 25 Classic 1981 mod. Problemet med denne båten er at det har vært mange leverandører av forskjellige kalesjer opp igjennom tidene. Eksisterende kalesje er produsert av RO-FI i Molde. Modell nr 8. Er det noen som vet hvor malene fra denne eks.fabrikanten nå befinner seg ?

Har vært i kontakt med flere av de store produsentene, og alle kan levere men da må jeg belage meg på å sende inn den gamle eventuelt ta jobben med å flytte på knapper og bøylefester. :seeya:

Jeg er i markedet for ny kalesje til min Scand 25 Classic 1981 mod. Problemet med denne båten er at det har vært mange leverandører av forskjellige kalesjer opp igjennom tidene. Eksisterende kalesje er produsert av RO-FI i Molde. Modell nr 8. Er det noen som vet hvor malene fra denne eks.fabrikanten nå befinner seg ?

Har vært i kontakt med flere av de store produsentene, og alle kan levere men da må jeg belage meg på å sende inn den gamle eventuelt ta jobben med å flytte på knapper og bøylefester. :seeya:

Er ROFI eks.fabrikant? Trodde de drev på fortsatt. Kjenner en person som har jobbet der tidligere og som jeg vet driver å reparerer kalesjer. Han har sikkert oversikt over disse malene, kanskje også noen lokale produsenter har slike kalesjer eller kan lage.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Er ROFI eks.fabrikant? Trodde de drev på fortsatt.

Det sr ut som om de driver med telt og anti mine utstyr nå. Ikke et ord om båtkalesjer på nettsidene deres i alle fall.

Jens Sagen har maler til Scand.

Men de har så mange forskjellige maler at de må ha den gamle tilsendt for å sikre at det blir laget rett type.

Er nå i kontakt med Alf Hansen om hvilken type som står på min (har sendt bilder). Den som engang produserte den gamle i Molde tok seg ikke tid til å skrive inn produksjonsnummeret på kalesjetagen :cryin: , kun modell nummer 8 som ikke var til noe hjelp for Alf Hansen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...