Jump to content

Vanninntrengning, vindskjerm

Chiba

Recommended Posts

Hei!

Jeg er plaget med vann inn i vår Scand Dynamic 9200 og mistenker at jeg må påføre nytt tettemiddel mellom skrog og vinduer. Håper selvfølgelig at det er bare å skru rundt hele vindskjermen, løfte rolig opp og legge den fra meg 10cm lenger bak imens jeg rengjør og påfører ny guffe. Mistenker vel at den sitter godt selv uten skruer... Har noen prøvd seg på lignende "stunt"? Bør jeg heller tette så godt som mulig fra utsiden med vindskjerm montert? Forslag/erfaringer mottas med takk...

Hilsen Chiba.

Hvis den henger i sika ned mot dekk så kan du bruke en gøtt/sene eller en tynn litt solid hyssing til å skjære den løs. Med mindre du er lang i armene må du få hjelp av en kompis.

Skal gjøre samme jobben på Windy'en min, det kommer vann inn under vindskjermen som til slutt ender opp nde i kjølen. Vinduene trenger du ikke ta ut av vinskjermen, her bruker du en tapetkniv og skjærer fuge langs vinduene i den gamle tettemasseen og fjærner mesteparten av gammel tettemasse. Der etter legger du ny sika i fugen. Lykke til!!!

Hei Hydrox!

Hva er grunnen til at du skal sike om vinduene? Ser du at tetningen er dårlig, eller er det for sikkerhets skyld? Jeg har ikke tenkt tanken mht. det på min båt. Har kun tenkt på skruehulla til vindskjermen ned i skroget. Lykke til selv, forresten!

Hilsen Chiba.

Heisann Chiba!!

De jeg kjøpte båten min av har hatt ute alle vinduene og siket på "nytt", men jobben de har gjort er ikke av den beste. Det lekker inn under vindskjermen, mellom vinduer i vindskjermen og faktisk begge vinduene framme i cabinen. Fugene de har lagt med sika er fulle av luftbobler og ser ikke bra ut. Kan like godt ta alt på nytt når jeg først er i sving.

Personlig er jeg tilhenger av å ikke gjøre noe med ting som fungerer som det skal. Så min anbefaling er at du ikke gjør noe med vinduer som er tette.

Maskeringsteip er fint å bruke når du jobber med sika, da får du beine fine kanter på sikafugene. Men det lønner seg å fjærne teipen så fort som mulig.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...