Jump to content

skifte propell

sol

Recommended Posts

Alle mekaniske verksted har terser. Om de har rette størrelse og om du får låne er en annen sak, burde gå greit.

Et triks som normalt virker er å sette på tersen og spenne den godt fast. Et slag med hammer på tersbolten i retning motoren er kanskje det som skal til. Hjelper ikke det må propellnavet varmes litt. En propanbrenner av de ikke alt for små greier seg. Det bør være litt futt i brenneren da poenget er å varme propellnavet og ikke akslingen. Propellnavet utvider seg med varme og slipper taket i akslingen.

Samme ved montering av prpellen. Sørg for at både aksling og innvendig i propellnavet er gullende rent, varm propelnavet litt (noe slik som 50 grader) og sett propellen på akslingen med litt kraft, da sitter den skikkelig.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Skal du varme propellnavet så ville jeg holdt meg til å konsentrere varmen mellom to vinger under hele oppvarmingen. Da minsker du sjangsen for at akslingen også tar varme, gjør den det er du like langt. Sett tersen godt fast som SveinHa skrev, så varmer du navet. I ny og ne etter hvert som du varmer gir du skruen på tersen et rapp med hammeren og sjekker at tersen fremdeles er godt tiltrekt. Er en fordel å være to, en passer tersen og en varmer.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...