EazyChips Startet 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2007 Ønsker å kjøpe fletta fendre til båten.Noen som vet om noen som selger? Sitér dette innlegget Link to post
Redman Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Mener bestemt at det er en i Helgeroa, Nevlunghamn som lager og selger slike. Husker ikke navnet hans i farta. Noen andre som gjør? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Sjekk på Finn.no under Torget, saker og ting, båttilbehør. Vet ikke om disse averteres der nå, men ble gjort før. Eller prøv her: http://www.veteran-rig.no/frame.html eller sjekk med noen her: http://www.kystlaget.org/nyheter.htm Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tine IV Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Står stadig annonse på Finn.no fra en som lager slike på bestilling Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
MB Keila Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Jeg så for meg et innlegg i ett eller annet båtmagasin der det var en kar som flettet mye flott. Kunne ikke finne det igjen. Tok et google-søk og fant denne siden: Thor`s side Tror faktisk det var han. Sitér dette innlegget Link to post
EazyChips Svart 6.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Har hørt noe rykter om at han i helgeroa/havna er død!! Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Mener det er en båtbutikk på Nesset i Bunnefjorden som heter "Trebåten", han tror jeg har slike. Ellers er det visstnok et kvinnfolk i Son som lager det meste... Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Prøv å kontakte Kystlaget Frederiksvern: Besøksadresse: Galeiskur 14 - Fredriksvern Verft - Stavern Postadresse: Kystlaget Fredriksvern, Postboks 182, 3291 Stavern Kontaktperson: Dag Høibø - 90189019 - daghoibo@frisurf.no Kankje disse kan hjelpe til med noen som selger. Eller at en som kan, gidder å trå til. Ellers er det alltids noen av gubbene i havnene rundt om kring som kan dette, bl.a. i Vadskjær. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
EazyChips Svart 6.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 (redigert) Har sendt mail til kystlaget i Stavern,men de kunne ikke hjelpe...Er selv fra Stavern så de var de første jeg spurte... Har sendt mail til de andre dere har foreslått så jeg takker for svar! Redigert 6.Januar.2007 av EazyChips (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lense Lars Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Hva med å flette selv? Jeg gjorde dette en gang for lenge siden, det er svært enkelt. En ok måte er å benytte en "vanlig" fender som innmat, og kle denne med egnet tau. Selve flettingen består, litt forenklet, i å hekle eller knytte rekke etter rekke med halvstikk inni hverandre rundt fenderen. (dette er ikke ment som en oppskrift, bare en vag beskrivelse av prinsipp). Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Taumesteren i Horten ordner dette, han kjører også kurs så vidt jeg vet. Tror nettsiden heter www.taumesteren.no Sitér dette innlegget Link to post
Mir Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Kontakt Jens Gunne Johansen i Porsgrunn, tlf 35567139. En mester med tau. Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 19.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2007 Nå er det en på finn.no som selger manillafendere. Sitér dette innlegget Link to post
EazyChips Svart 25.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Takker for svar.. Skal ringe til han på finn,Prisen var jo grei den. Detta blir bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.