John_Kr Startet 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2007 (redigert) Hei Folkens Vår båtforening har kjøpt nye flytebrygger ( 2 stk på 30 meter), i denne sammenheng skal vi også kjøpe inn ferdige poster/søyler for strøm- og vannuttak. Er det noen av dere som har forslag til leverandør av slikt utstyr? Tar gjerne mot "linker" til hjemmesider og eventuelt firmanavn med telefon nr. Dersom noen av dere produserer slike søyler så er jeg også interessert i det. Legger ved en link på et eksempel hva jeg mener: http://www.orstamarina.se/tallykey.asp På forhånd takk. Redigert 6.Januar.2007 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Nemo Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Hei! Vi har nettopp hatt en gjennomgang av anlegget i båtforeningen. Våre strømuttak er levert av Jaco, nå heter de Defa. Søylene er laget av stål, men selv om de er godt rustbeskyttet er det noen som har fått rustangrep. De eldste søylene er 15 år nå. I dag ville vi ha valgt rustfritt stål. Ville ikke ha valgt alumenium. Se på hjemmesiden til Defa, her er linken. Nå er det nye krav til strømforsyning i marinaer. Eu standard sier at man kan ha 3 uttak pr søyle, men i Norge har man godkjendt 4 uttak. Dette finner du hos Defa. Kravene finnes i NEK 400-7-709, det er lurt å få kontakt med en intallatør som har kjennskap til marinaer. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 6.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Tusen takk for nyttig informasjon. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 7.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 (redigert) Er det ikke flere som har noen gode forslag til strømuttak på brygga? Redigert 7.Januar.2007 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Geir Kallevik Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Byggstrøm har slike søyler i sitt utvalg Sitér dette innlegget Link to post
Aero Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Sjekk og http://www.telebryggen.no/ og deres samarbeidspartner www.tallykey.dk. Der jeg ligger bruker vi nøkkelkortet som brukes i inngangsporten også til strøm, enkelt og greit. Aero. Sitér dette innlegget Link to post
ole-2 Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Hos oss har vi poster med vann og strøm fra Ørsta Stålindustri, flotte saker i pulverlakk, men jeg tror de er ganske dyre. Mener at prisen var 10.000,- pr stk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.