OnkelDonald Startet 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2007 Bygger understell til stolene foran på båten min, som skal fungere som stuverom under stolene. Dermed må jeg kunne vippe opp stolen fremover. Legger ved en tegning på det så er det lettere å se. Utfordringen er hvordan jeg best skal hengsle dette? Stolene skal vippes opp i pilens retning. Hva slags hengsler går jeg for? Og hvor festes de? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
deep diver Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 pianohengsel.... Har selv brukt dette med bra resultat. Ta med en magnet når du handler så du er sikker på att senter i hengsel ikke er av vanlig stål. Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 6.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Tenkte på det, men var litt usikker på om det holdt? Det holder bra hos deg? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Jon-Kåre Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Tror nok piano hengselen er fordømmadet stærk, selv om det er småe skruer som brukes så er det nage av de og fordelingen av vekten på hengselen er jo bare helt utrolig Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Ingar Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Problemet er at du ikke kan feste noe i "endeveden" på fineren, og det vil bli lite pent å feste en pianohengsel foran på finerplaten. Ville derfor heller ha brukt to vanlige syrefaste hengsler, da får du festet de med gjennomgående bolter i finerplaten. (Tegningen ble litt misvisende, hengselet må felles litt ned i toppen av finerplaten slik at undersiden av stolen hviler på toppen av finerplaten.) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 7.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Nei det med endeveden er kanskje sant. Får jeg tak i hengsler som er små nok på stolsiden da? Kanten den skal festes i er kanskje 15mm (Ørlitegranne større enn 12mm platen). Finnes Det alternatativt hengsler formet som dette: Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
ola_dunk Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 (redigert) Du kan feste piano hengslene i en tykk finerplate som har samme mål som stolen, som du senere skrur på underdelen av setet. ( bruk treskruer Skru pianohengslene på benken og finerplaten. Vipp så frem finerplaten og skru platen fast i setet fra undersiden Redigert 7.Januar.2007 av sob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Du kan og kante fineren med å lime inn trevirke slik at det ikke blir endeved(finer) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.