Jump to content

En liten presentasjon av en nyfrelst båteierkone

sivne

Recommended Posts

:flag: Jeg må vel få presentere meg og mine siden jeg er helt fersk her på forumet.

Jeg er 33 år gift med min mann og vi har 2 barn.

Jeg er en nyfrelst medeierkone i en Nimbus 2600 85 mod.

Vi kjøpte båten nå i vår. Eller det hele startet med en 19 foter Alicraft i mars. Mannen min er vokst opp med båt og vi ble enige om å kjøpe en liten rask båt bare for å se om ungene og jeg likte det.....

Vel 1 mnd etter var vi stolte og lykkelige eiere av en 26 foter. 3 fotsyken satt virkelig i!!! :wink: Og ja vi elsker det!! :yesnod:

Det betyr jo at jeg er bitt av basillen og allerede nå begynner vi å tenke få og utvide noen fot til...... Ikke for å være stormannsgale, men for comford og litt mere fart for og komme opp på bølgene!! :smiley:

Og ikke minst for at ungene kan få litt mere tumleplass.

I dag har vi sett og prøvekjørt en Nimbus 3003, og vi skal i banken på fredag.....

Ellers så har vi i sommer holdt oss for det meste i Ryfylket og min favorittplass er Idsdalsundet!! Nesten sørlandet der jo! Ungene elsker Tingholmen og mannen min liker seg overallt bare han får være på sjøen!!

Vi gleder oss til og utforske flere steder og mannen min kan se steder han ikke har sett på mange år. Han snakker hele tiden om den blå lagune!

Kommer nok til å titte en del her inne og har allerede noen ideer til nye tråder ser frem til å bli litt kjent med dere her inne!!!!

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Det betyr jo at jeg er bitt av basillen og allerede nå begynner vi å tenke få og utvide noen fot til...... Ikke for å være stormannsgale, men for comford og litt mere fart for og komme opp på bølgene!! :smiley:

Flink dame :-)

Se gutter, noen av arten Kvinne er det mulig å forstå!

Joda310

Også heldig i ekteskaplotteriet mhp båt

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Velkommen til Båtplassen :cheers: Godt å se at der kommer noen østrogener mellom all testosteronen her :wink:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Hei sivne!

Velkommen til Baatplassen, flott med flere båtfrelste damer her. Baatplassen er så absolutt vanedannende. Spesiellt på denne årstida, når båten står på land, er det fint å ta en tur innom her for dempe savnet av livet på sjøen. Jeg liker spesiellt godt de trådene der det legges ut bilder og beskrivelser av fine båtturer på vinters tid. Mange gode råd og tips er det også å få, for oss som ikke har hatt egen båt så lenge. Jeg gleder meg helt villt til våren kommer og vi kan få båten på sjøen igjen,

Hilsen Ella(også båtfrelst)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Garantert :yesnod:

Dette er vanedannende...

Bare som en liten advarsel :smiley:

Velkommen :cheers:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Gratulerer med valg av galskap. Med utgangspunkt midt mellom Bergen og Stavanger har vi feriert i båt i 8-10 år, og du verden for et ferieparadis vi har til rådighet. Sunnhordlandsbassenget og ryfylkefjordene har mye å by på. God plass er det også. Du kan bo i kø hvis du vil. Men du kan også finne en perle helt for deg selv når du ønsker det. Nimbusen vi utvilsomt gi dere masse glede. Kvalitetsbåt med alle fasilteter. Lykke til

Vi har planer om og gå nordover i sommer, først vase litt i ryfylket for å så gå oppover mot Bergen og selvsagt må vi innom Bømlo og Tysnes!! :cool:

Rosendal osv...

Vi har planer om å begynne å sette opp en rute snart. Vi skal uansett til Sauda neste påske, ikke i år da mannen skal jobbe :nonod::sad:

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

Må bare få gratulere. . . din mann med å ha funnet den rette :wink::cool:

PØH :puke: Det er bare mannen som har fått seg et nick til, han må jo tro vi er idioter som går på den :lol::wink:

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Gratulerer med valg av galskap. Med utgangspunkt midt mellom Bergen og Stavanger har vi feriert i båt i 8-10 år, og du verden for et ferieparadis vi har til rådighet. Sunnhordlandsbassenget og ryfylkefjordene har mye å by på. God plass er det også. Du kan bo i kø hvis du vil. Men du kan også finne en perle helt for deg selv når du ønsker det. Nimbusen vi utvilsomt gi dere masse glede. Kvalitetsbåt med alle fasilteter. Lykke til

:yesnod: ........ hei og velkommen inn i båtverden.

Har selv hatt mange båter oppover årene , men nå prøver jeg og kona ( 33 år :wink: ) samt 2 unger ut båtlivet i Ryfylke med en Saga 27 AC. Hadde noen flotte helger i sommer, og håper på flere denne sommeren. Og om kona trives, slik hun gjør nå......bli det større båt med årene . ( vist det er mulig og få større båt en Saga 27.. :cool: )

Dette er jo vanedannende ....... :yesnod:

Hei, og velkommen! :seeya:

Skulle bare opplyse at vi også har et spesielt jenteforum, hvor man under visse forutsetninger kan få tilgang til. Bare send en IM til Ingar.

Men når det er skrevet, så synes jeg at det er bedre dersom kjønnene samler seg i Åpent Forum.

Velkommen på forumet og lykke til med kjøp av ny båt, spennende det der.. ;) Sliter litt med at kvinnen i mitt liv har en lunken interesse for båt og båtliv, hvor finner jeg jenter som deg..?? Å bytte ut båten er ikke mye hjelp i, blir vel kansje nødt til å bytte noe annet.....*kremt* Hva kalles den syken, bør jo finnes et navn på det slik som "tre fot syken"....

Men når det er skrevet, så synes jeg at det er bedre dersom kjønnene samler seg i Åpent Forum.

Helt enig med deg i dette, Andreas.

Med fare for å tråkke mange på tærne her: de av oss jentene som er interesserte i båt, er vel her pga båt interessen vår? Matoppskrifter og strikking finnes det andre fora for! :wink:

a'mor

Velkommen på forumet og lykke til med kjøp av ny båt, spennende det der.. ;) Sliter litt med at kvinnen i mitt liv har en lunken interesse for båt og båtliv, hvor finner jeg jenter som deg..?? Å bytte ut båten er ikke mye hjelp i, blir vel kansje nødt til å bytte noe annet.....*kremt* Hva kalles den syken, bør jo finnes et navn på det slik som "tre fot syken"....

Noen kaller det 40-års krisa ! hehe.. har vært igjennom den selv. :blush:

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Velkommen inn her også fra oss! Og, gratulerer med båtvalget!

Vi har hatt en Nimbus 3003 87-modell i 6 år, og kan underskrive på at det er en svært praktisk båt, på mange områder. Aktercabinen var høyt elsket hos oss.

Selvfølgelig er det noen hensyn å ta ved kjøp av en "eldre" båt, men det kjenner dere til, så det skal jeg ikke bevge meg inn på her.

Må jo innrømme at mannen min er litt stolt da :smiley: Det er ikke mange han kjenner som har koner som tråler butikkene etter båtmagasiner og har bunkevis på nattbordet!!!

Har foresten byttet hagebladene mot båtblader der i løået av sommeren som var.

Før var den interessen det største, nå må vi legge om alle planene og gjøre hagen så vedleikehold og lukefri som mulig!!!

Vi bare må slå til på de båten vi prøvde i går, minstemann på 4 var med og prøvde den han og. Han gråt i dag mores når det gikk opp for han at den ikke var vår enda....

Vi er veldig fornøyd med den vi har nå også, men nå skal den på land og skrubbes!!!!

Stor fare for at den blir lagt på salg til våren!! :smiley:

Redigert av sivne (see edit history)

Selvfølgelig er det noen hensyn å ta ved kjøp av en "eldre" båt, men det kjenner dere til, så det skal jeg ikke bevge meg inn på her.

Jeg vil ikke si at båten er så gammel, den nåverende eieren skiftet motor i 2002 siden det ble gjort måtte nesten alt annet skiftes også,

Motoren som står i nå er ikke en Volvo, men Steyr 236 ikke så kjent med disse men har hørt det er bra...

Har noen av dere erfaring med denne??

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...