Jump to content

En liten presentasjon av en nyfrelst båteierkone

sivne

Recommended Posts

Og de "Tilslørte bondepikene" som hun foreslo som dessert, orket vi ikke tenke på en gang, vi ble mette nok av de to andre rettene :wink:

Det finnes også en rett som heter "utilslørte bondegutter" bestående av en ananasring, to halve fersken, en banan og litt krem. Riktig tilberedt gjør den stor success som dessert etter litt godt inntak av dertil egnet drikke!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ingen fare!!

Ingen som klager her visst det er vanedannende innen båt!!! :yesnod:

Foresten vi har bestemt oss for å gå for Nimbus 3003.....

Ny her selv, min kone og jeg startet i fjor for å teste ut om barna på 3 og 5 likte båtlivet. Vi hadde således en Sandvik 25 i 14 dager før vi fikk oss en Tresfjord 28 og nå vil vi ha en Nimbus over 28 fot. Er selv interessert i 3003 AC, men tilbudet på disse er ikke akkurat stort om dagen. Kan jeg spørre hvilken årsmodell dere kjøpte og hva dere betalte?

quote name='sivne' date='07.01.07 16:24' post='326107']Og jeg trenger masse lærdom ang oljefilter osv....
[ Hei og velkommen. Hvis du(eller mannen) er interessert i info om motoren i nye båten deres, er det mye å lese på www.steyr-motors.com. Der finnes det meste under technical info. :smiley:

Jeg har hatt min Nimbus3003 en sesong nå og er veldig fornøyd med både romsligheten og kvaliteten på båten. Kona og jeg falt pladask for den. Den er sjødyktig og går meget fint på vannet, slipper å kjøre i "oppoverbakke" hele tiden.

Den er også gjerrig på dieselen (KAMD43p/år2001).

La ut en brosjyre i pdf format om båten i BP-arkivet for noen uker siden.

Har en test fra Motor Boat Monthly som jeg kan sende til deg. (via IM/ePost)

:)Sverre

Sor, kan jeg spørre hvilken modell og hva du betalte, er selv på utkikk etter en 3003 AC men det dukker gjerne opp bare en og en båt og det er vanskelig å få noe bilde av "markedsprisen" (snakket tidligere i dag men som annoserte sin i fjor til 750 k, men kun fikk 575 k for den).

• 3 uker senere...
Sivne ta med deg mannen din og se på en Fairline. Her er det mye mer komfort og byssa er en sann glede for en husmor..

joda, vi har sett på. Men den vi vil ha er ca 1,5 mill for dyr :crazy::nonod: Så må nok vente noen år til tror jeg.

Men følger vi datterens råd, så kan vi lage masse boller og pannekaker og selge de slik at vi kan kjøpe en kjempestor båt en gang :lol:

Vi måtte selge fra båten også!!

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Hei :smiley:

Gratulerer med båt og velkommen til båtplassen. Skal ta med familien å kjøpe nystekte boller jeg, hvis vi ser dere på sjøen :wink:

Joda, om ikke vi gjør det, så gjør garantert ungene det i sommer!!!

Litt av noen økonomer!! :sailing:

Skal se de får seg en Nordwest før vi får sukk for oss!! :wink:

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

Gratulerer og velkommen :cheers:

Min bedre halvdel er vokst opp på sjøen og svigers er av den typen som bygger sine egne båter :sailing: . Jeg for min del var IKKE vant med ferielivet på sjøen og alle de uskrevne reglene som skal/bør følges. :discuss: Men i 2005 kjøpte vi oss en Nidelv 24 som med 3 barn og en i magen ble FOR liten ganske så raskt...

Tror ikke jeg har HATET så mye i starten på en ferie før :headbang: ... Det var trangt, fikk hele tiden beskjed om ditt og datt kunne/kunne du ikke gjøre på sjøen :crazy: ol. Mine barn var ikke vant til sjøen :puke: ... Huff nei starten var ille....

Men fruen var happy, ungene fant ut at i fjæresteinene fantes det mye rart, da gjenstod bare meg...

Tenkte at skal dette gå bra, måtte vi ha en større og raskere båt, og valget falt på en Sea Ray 270SD. Denne har liggeplass til 6 og endelig kunne jeg smile :cheers: Er kjempefornøyd med båten, og nå i vinter oppgraderes den med Webasto varmer, lydisolering +++++ Hadde ALDRI drømt om at jeg for 2 år siden ville bruke SÅ mye kroner på båt, men du verden så gøy det er :flag:

Er nå helt hektet, fruen smiler og de 4 små gleder seg til sommerferien langs vestlandet :smiley:

Gratulerer og velkommen :cheers:

Min bedre halvdel er vokst opp på sjøen og svigers er av den typen som bygger sine egne båter :sailing: . Jeg for min del var IKKE vant med ferielivet på sjøen og alle de uskrevne reglene som skal/bør følges. :discuss: Men i 2005 kjøpte vi oss en Nidelv 24 som med 3 barn og en i magen ble FOR liten ganske så raskt...

Tror ikke jeg har HATET så mye i starten på en ferie før :headbang: ... Det var trangt, fikk hele tiden beskjed om ditt og datt kunne/kunne du ikke gjøre på sjøen :crazy: ol. Mine barn var ikke vant til sjøen :puke: ... Huff nei starten var ille....

Men fruen var happy, ungene fant ut at i fjæresteinene fantes det mye rart, da gjenstod bare meg...

Tenkte at skal dette gå bra, måtte vi ha en større og raskere båt, og valget falt på en Sea Ray 270SD. Denne har liggeplass til 6 og endelig kunne jeg smile :cheers: Er kjempefornøyd med båten, og nå i vinter oppgraderes den med Webasto varmer, lydisolering +++++ Hadde ALDRI drømt om at jeg for 2 år siden ville bruke SÅ mye kroner på båt, men du verden så gøy det er :flag:

Er nå helt hektet, fruen smiler og de 4 små gleder seg til sommerferien langs vestlandet :smiley:

Ja det er vel alltids litt startproblemer....

Våres var en 19 fots alicraft med bensinlekasje.......... :discuss:

Da holdt mannen på og gi opp. Men etter vi anskaffet Nimbus 2600 har gleden bare steget!!!! :cheers:

Kjenner meg litt igjen her, vokst opp med båt men har vært uten siden ungdomstiden og nå er jeg 42. Testet ut med barna på 3 og 5 (og kona da) med en Sandvik 25 AC i juli i fjor, byttet til en Tresfjord 28 i august og i går inngikk jeg avtale om Nimbus 31. Fortsetter det slik blir det dyrt! :nonod:

jeg vet det, men måtte ha passordet.
Da kan man bruke "Glemt passord" funksjonen. Man får ikke tilsendt passordet, men man får link til en side der man kan legge inn nytt passord.

Grunnen til at man ikke får selve passordet er at dette er såkalt enveis kryptert. Dvs at systemet kan finne ut om ett passord som man oppgir er korrekt uten å vite passordet. Selve passordet er ikke lagret noe sted hos oss.

Dette gjør at det heller ikke er mulig for oss som driver baatplassen å finne passord for de som har glemt det, de må benytte "Glemt passord".

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...