Otto R Startet 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2007 Vi har solgt 35 fots motorbåt og skal bytte til bobåt med seil for familie på 5. Pris max ca 1.3 mill og ikke eldre enn 1986. Har dere tips om båt ?, noen som vet om aktuelle båter til salgs ? Er det en god ide å importere brukt ? Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 10.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Er det ingen båtkyndige på seil/motorseiler her på båtplassen som kan gi noen matnyttige tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Er det ingen båtkyndige på seil/motorseiler her på båtplassen som kan gi noen matnyttige tips ? Jeg tror du må spesifisere planlagt bruk nærmere. Kjøp av seilbåt innebærer mange kompromisser mellom egenskaper som ofte er motstridende. Du sa du skulle ha en "bobåt", men har du tenkt deg på jordomseiling eller skal dere bo i båten noen uker om sommeren mens dere seiler korte etapper mellom gjestehavner ? Ellers synes jeg ikke at du bør henge deg opp i at båten skal være nyere enn 1986. En gammel båt som er godt vedlikeholdt og oppgradert med moderne utstyr, nyere seil, ny motor etc., kan ofte være et godt kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 10.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Bruk av båt er planlagt til lengre ferier 4 - 8 uker langs kysten, men også overfart til Shetland,Skottland,Danmark osv. Båt må også være grei til mindre turer,weekend turer med god bo kvalitet. Vi er primært ute etter dekkshusbåt , da vi er mer uavhengig av været/temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 (redigert) Etter min mening, så er Fisher kremen av motorsegler. Finnes hvertfall i 37 fot. Se www.northshore.co.uk. Redigert 10.Januar.2007 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Jeg holder en knapp på Motiva sine motorseilere. De er bygget i stål. Dette gjør den til en stabil og sikker båt. Dessuten er de et meget vakkert skue. http://www.motivayacht.dk/ Ikke så mange i omløp i Norge, men flere i Danmark. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
jm Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 (redigert) Hva med Nauticat? Ligger noen på finn: http://www.finn.no/finn/boat/used/result?L...BOAT_CLASS=2188 Redigert 10.Januar.2007 av jm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Når det gjelder motorseilere er jeg svak for Nauticat 33 eller Brofjord 36 som er fine og solide båter. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Otto R Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2007 Takk for svar, men jeg sliter med å finne brukte båter i prisklasse/størrelse som er aktuell. Både Motiva ,Fisher og Nauticat er flotte båter, men jeg finner lite aktuelle brukte båter over 36 fot. Noen som har linker som inneholder noen av båtene ovenfor ? Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 15.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2007 http://www.baadmagasinet.dk/online/content...amp;Bvisning=on Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Otto R Svart 20.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2007 Vurderer Seafinn 39 evt,43. Noen som har erfaringer å komme med ? Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 19.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 Da er båt kjøpt, Nauticat 39 . Så nå må vi lære oss å seile, ferieturen i år blir fra Tromsø og sørover til vestlandet i 3-4 uker. Noen tips om plasser å besøke ? Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 19.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 Gratulerer, gratulerer!!! Nauticat er virkelig flotte båter! Jeg prøveseilte NC321 for ei uke siden (kan ikke få sagt det mange nok ganger ). Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
avmønstret5 Svart 20.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 Vurderer Seafinn 39 evt,43. Noen som har erfaringer å komme med ? Relativt sjeldene båter på våre trakter, men ved å sjekke opp i båtregistret kan en kanskje komme i kontakt med norske eiere. Båtene er finske og er nokså lik de tidligere modellene til Nauticat. Generelt er finnene kjent for å bygge kvalitetsbåter. For øvrig er motorseiler et nokså uklar begrep i dag. Nye "motorseilere"er tradisjonelle seilbåter, med medfølgende seilegenskaper, med noe oppbygget dekkshus. Båter som Fisher og andre langkjølede eldre båter er bygget etter et annet konsept hvor motor er hovedframdriften. Seilegenskapene kan ikke sammenlignes med en moderen dekkshusbåt, men seil kan fungere hyggelig drahjelp på halvvind og slør og som støtte. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 20.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 Graturlerer med ny flott båt, Nauticat er helt topp. Kan du legge ut litt data, bilder. Det bliren kjempeferie tenker jeg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Jawik Svart 20.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 Da er båt kjøpt, Nauticat 39 . Så nå må vi lære oss å seile, ferieturen i år blir fra Tromsø og sørover til vestlandet i 3-4 uker. Noen tips om plasser å besøke ? Gratulerer med ny båt. Syvdefjorden bør du ta en titt på - vinter som sommer. Ikke noen gjestebrygge ennå, men den kommer. I mellomtiden fikser vi plass til deg dersom du dukker opp. Bare ta kontakt når det passer. jawik f.t.i. hjemmehavn Syvde. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Otto R Svart 22.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Takk for hyggelige svar, det blir en spennende tur. kan komme med flere bilder etter ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Ennda et sted som er verdt et besøk med familien. http://www.ikb.no/ jawik Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.