Jump to content

Bolærne, skal anlegget utvides?

Ankermann

Recommended Posts

Vi synes også Bolærne er bra, og har vært der mye. Må si meg enig i at det er kaos uten like der om sommeren enkelte ganger, propp fullt, mye rar manøvrering og fortøyning. Men det hører jo med da, er litt av sjarmen det også.

Hørte for to år siden at havnen skulle utvides med ca. 100 nye plasser, har telt på det meste 97 båter der slik anlegget er nå, og sikkert 20 båter til, som har reist igjen da det har vært umulig å finne plass, så en utvidelse er nok på sin plass. Men jeg tror nok ikke det skjer i år heller, da økonomien ikke er på plass, og eierne Vestfold fylkeskommune og Nøtterøy kommune taper penger hvert år, spørs det vel om ikke de bør satse på å få skuta på rett kjøl først, før de utvider tilbudet ytterligere.

Jeg er også meget skeptisk til om det er riktig av eierne å drive tilbudet selv, de har jo ingen kunnskaper om denne typen drift. Så jeg ville tro det var bedre å f.eks. leie ut driften til private, med endel føringer selvsagt.

Det ville ihvertfall redusert eiernes utgifter, og kanskje kunne kommet med endel inntekter i sedet.

En privat driver, ville nok ha investert mye mer tid og energi på driften, og dermed også fått bedre resultater.

For at det er mulig å drive stedet lønnsomt, er jeg ikke i den minste tvil om!

Bolærne er vår, det har vi kjempet for! Håpet er at ikke eierne blir lei av pengesluket og selger det igjen.

Fernanda

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Hei er all militær aktivitet lagt ned på Bolærne eller fins det fortsatt noen igjen der :confused:

Nesten, finnes noe igjen som styres fra "sentrale" hold - men det er ingen grønne folk her... Vestre øya har vel noe mer aktivitet, men tror også dette skal legges ned i løpet av kort tid. Mulig det er andre som vet dette bedre enn meg...

Hei!

Det er ingen militær aktivitet igjen på noen av Bolærne.

På østre er alt murt igjen, med unntak av 3stk. 75mm tårnkanoner.

Radaren på toppen tilhører trafikksentralen i Horten.

Vestre ble overtatt an Nøtterøy komune i sin helhet, med tilhørende fjell anlegg i fjor.

Fjell anlegget der er forøvrig gedigent!

Når det gjelder utbygging var det en stund snakk om å utvide med flere pirer sør for moloen, men det tror jeg er lagt på is!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...