Jump to content

Vurdere motorbytte fra bensin til diesel

tomcat

Recommended Posts

Hvis du vurderer Steyr, bør du ta kontakt med univa (www.univa.no), så får du svar på det meste ang både motor og drev. Veldig mye bra info om Steyr på www.steyr-motors.com. Største forskjellen på D3 og Steyr, er at Steyr har monoblokk(ikke toppakning, og suverene kjøleforhold) i støpejernslegering og pumpedyser(2trinns med opptil 2000 bar), mens D3 er i aluminium og med common rail. Steyr har hatt elektronisk styring i ca 15 år, og pumpedysene er samme teknologi som vw passat sine diesel har blitt så populære på. :smiley:

Hvis du vurderer Steyr, bør du ta kontakt med univa (www.univa.no), så får du svar på det meste ang både motor og drev. Veldig mye bra info om Steyr på www.steyr-motors.com. Største forskjellen på D3 og Steyr, er at Steyr har monoblokk(ikke toppakning, og suverene kjøleforhold) i støpejernslegering og pumpedyser(2trinns med opptil 2000 bar), mens D3 er i aluminium og med common rail. Steyr har hatt elektronisk styring i ca 15 år, og pumpedysene er samme teknologi som vw passat sine diesel har blitt så populære på. :smiley:

ja Steyr er bra motorer , men bruker bravo 3 drev som har hatt problemer med varmgang i toppen av drevet siden jeg startet selge de. jeg ordnet med drevkjøler etter havari på 5-6 stk. nå har de kommet med kjølesystem på de nye mod drev. men fotsatt tar de mye hk fra motor.

en Steyr på ett DPS drev ville vert en bedre kombinasjon , men volvo vil ikke selge drevpakker til andre konkurrenter.. jeg kan skaffe de , men må sette sammen pakke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...