primera2002 Startet 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2007 Hei! Har en Agder 840 2001 mod som trenger å lakkeres på innredningen ute under kalesjen, og lurer på hva slags lakk/olje som er best å bruke til dette. På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 (redigert) velkommen til baatplassen primera2002 Kapteinlakk eller trestjerners som det heter er fine greier har det selv i båten Redigert 7.Januar.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Steinar S Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Jeg blander ti prosent ravilakk i terpentin og smører til treet begynner å få en glans før jeg øker blandingsforholdet med ti prosent mer ravilakk for hvert strøk. Pusser da med 800 papir mellom vært strøk etter at glansen har begynt å komme. Resultatet er meget bra synes jeg, holdbart også på grunn av ar terpentinen trekker seg nesten helt igjennom 15mm finnerplate. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 7.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2007 Er det ikke en ide å å sjekke hva som er der fra før - før man anbefaler i øst & vest. Såvidt jeg vet blir i allefall nye Agdere levert med tokomponent polyuretanlakk, og den er steinhard å pusse vekk. (Omtrent det samme som DD lakk i gamle dager). Skal man igang med en mykere oljelakk, er vel resultatet høyst avhengig av at man får vekk den gamle lakken, og det kan være både vanskelig og tidkrevende - i mine øyne nesten umulig fordi man så lett sliper vekk finerlaget der man har kommet gjennom lakken. Jeg har også en Agder, og den planlegger jeg å utbedre med Epifanes tokomponent polyuretanlakk. Du får også kjøpt tynner til denne. Imidlertid koster lakken litt da - tror jeg ga 370 kr for 7,5 dl. -koherman Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 8.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2007 Enig med sistnevte taler - å lakke opp tidligere lakkede flater er ikke bare snakk om lakkvalg. Min erfarig er at skal dette bli bra så må den tidligere lakket flate være helt uskadd eller så må all lakk fjernes. Mye godt arbeid hvor valg av lakktype blir det minste problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.