Jump to content

Lakk til innredning.

primera2002

Recommended Posts

Jeg blander ti prosent ravilakk i terpentin og smører til treet begynner å få en glans før jeg øker blandingsforholdet med ti prosent mer ravilakk for hvert strøk. Pusser da med 800 papir mellom vært strøk etter at glansen har begynt å komme. Resultatet er meget bra synes jeg, holdbart også på grunn av ar terpentinen trekker seg nesten helt igjennom 15mm finnerplate.

Er det ikke en ide å å sjekke hva som er der fra før - før man anbefaler i øst & vest.

Såvidt jeg vet blir i allefall nye Agdere levert med tokomponent polyuretanlakk, og den er steinhard å pusse vekk.

(Omtrent det samme som DD lakk i gamle dager). Skal man igang med en mykere oljelakk, er vel resultatet høyst

avhengig av at man får vekk den gamle lakken, og det kan være både vanskelig og tidkrevende - i mine øyne nesten umulig

fordi man så lett sliper vekk finerlaget der man har kommet gjennom lakken.

Jeg har også en Agder, og den planlegger jeg å utbedre med Epifanes tokomponent polyuretanlakk. Du får også kjøpt tynner

til denne. Imidlertid koster lakken litt da - tror jeg ga 370 kr for 7,5 dl.

-koherman

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...