Jump to content

Størrelse på fast bensintank?

OnkelDonald

Recommended Posts

Har målt og herjet fram og tilbake og i mente. Jeg må plassere bensintanken min foran i båten, og plassen jeg har tilgjengelig rommer ikke mer enn 55liters tanken fra maritim. Hvordan blir dette å leve med når jeg har 120hk v4 Evinrude på hekken? Hva bør jeg regne med at denne drikker i timen på full pipe? Eller kanskje mer interessant, hvor lenge kan jeg kjøre på 55 liter med cruisingfart (ca 25-30 knop + -)?

Har selv 90 liters fast tank til en 115hk to-takter. Den tanken oppleves ikke akkurat som for stor! Regner et forbruk på litt over 1 liter per nautisk mil på flatt vann, nysmurt bunn og med 4000/4500 rpm som synes å være mest økonomisk for min motor. Full fart (maks rpm) synes jeg er litt uinteressant (for min del) for det kjører jeg kun en meget sjelden gang og da kun i få minutter - begynner visst å bli gammel?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har 50 liters tank til min 90 hk e-tech.

Passer jeg på at tanken er full når jeg går ut kan jeg holde det gående i 25 knop (maks er 30) i litt under to timer.

Tanken oppleves stor nok for hver enkelt tur, men jeg synes jeg bærer meg i hel på bensinkanner. Blir jo til at en må fylle opp tanken relativt ofte. Har to plastkanner fra biltema på 18 liter til påfyllingskanner, men må nok skaffe meg minst en til. Jeg har plass til større tank og skal nok skifte en gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...