M/S Bastard Startet 2.November.2003 Link til dette innlegget Startet 2.November.2003 Noen som kan hjelp med det! Jeg har to stk. Perkins på handa som jeg ønsker og kjøpe. Den ene Perkinsen setter jeg til salgs. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Noen som kan hjelp med det! Jeg har to stk. Perkins på handa som jeg ønsker og kjøpe. Den ene Perkinsen setter jeg til salgs.Hva er en 2g??? Skjønner jo at det her er snakk om en Sabb dieselmotor, MEN hvilken type (jo, 2g!) og hva 2 g betyr??? ....2 sylindret? Hva står "G"-en for? Hvor mange gamper? Hvor gammel er vidunderet? Hvor mange timer har kværna gått? Ferskvanns- eller saltvannskjølt? Gear som følger med? Litt om tilstanden og så videre? Hvilken båtmann er ikke interessert i en båtmotor? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 2.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 2g = 2 sylindret med reduksjon 2:1, frikobling, sveivomstyring, 2 bladet vribar proppel. Gamper = 16-22 hk Modell = 1968 Timer = Husker ikke akkurat nå, hvis timetelleren stemmer kan jeg sjekke det opp! Kjøling = Ferskvann Gear = Sveivomstyring (fiskegear) Vekt = 390 kg uten proppelutstyr Starter og dynamo nytt. stempelringer og det meste av pakninger byttet. Alle kvitteringer foreligger! Har også bruksanvisning og reservedelskatalog Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Enklere og mer robust og pålitelig småbåtmotor finnes knapt. Får de luft, kjølevann, en dasj smørolje og litt diesel, så går de omtrent til dommedag. Den eneste "ulempen" må være at de er litt harde i ganglaget og hvis man setter dem i en båt som er veikt bygget, så har det lett for å bli litt risting. Det er ikke uten grunn at de har bli kalt for "Rist meg hjem!". Men pålitelig - helt i særklasse! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
TMe Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 En ting til Poseidon, de har dyre deler, men det går åresvis mellom hver gang der må kjøpes noe. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Det er vel derfor de er så dyre - de har ligget urørt på lager siden Krimkrigen Husleie er dyrt i våre dager vet du.... mvh Poseidon PS Jeg har det samme forholdet med min snart 40 år gamle Wichmann, delene er svindyre - man må ganske enkelt forsøke å "snope" sammen litt her og litt her når anledningen byr seg... DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/S Bastard Svart 4.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2003 Flytter denne tråden opp igjen! Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 4.November.2003 Link til dette innlegget Svart 4.November.2003 Sabb'en er trolig lettest å selge på Vestlandet. Vil foreslå at du annonserer denne i avisa "Fiskaren" . Sitér dette innlegget Link to post
carmina Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Eller prøv i Firdaposten i Florø, Fjordenes Tidende i Måløy, Sunnmørsposten i Ålesund. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Vi har massevis av Sabber som dunker og går i Ryfylke og Sunnhordland. Derfor burde både Stavanger Aftenblad og Haugesunds Avis være aktuelle steder å avertere den. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/S Bastard Svart 5.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Takk for tips alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 5.November.2003 Link til dette innlegget Svart 5.November.2003 Jeg ville prøvd en annonse på båtmarkedet på Finn.no også. Det er enormt med trafikk hos Finn.no. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.