jan Startet 2.November.2003 Link til dette innlegget Startet 2.November.2003 Hei funderer på,hva er best med ei servostyring eller hydaulisk styring?båten er 28 fot med en 216hk diesel motor,med 290 duoproppdrev..Er mekanisk styring der i dag.vil at båten skal være lett å styre,den mekaniske kan virke veeeldig tung å holde/styre..spesielt når båten går opp i plan..Mvh Jan Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Monterer du servostyring, vil styringa bli merkbart lettere. Det ligger ei styring til Volvo på Finn.no, ser ut som den er komplett, men er usikker på om den vil passe din motor (regner med du har en KAD) Ulempa i forhold til hydraulisk styring, er at du fremdeles må holde på rattet hele tida, monterer du hydr. styring med ventil, står rattet i den posisjonen du setter det. Personlig ville jeg satsa på hydraulisk, da vil du unngå at sidekreftene i drevet ved f-eks. akselerasjon blir overført til rattet. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Nå er ikke jeg veldig god på dette, men jeg har en Marex 27 med servostyring. Den fungerer bra, men når en skal starte opp, så vet en ikke hvilken vei drevet står. Antar at en med servostyring, har en mulighet på styresnekka, til å få en markering på hvilken vei drevet står. Hadde ihvertfall mulighet på kabelstyringen jeg hadde på båten tidligere. Har vel også en mulighet for manuell styring, om servopumpa stopper, hvis en har servostyring. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 2.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Heisan,heller nok mer mot hydraulisk styring,er en fordel som jeg ser det at slipper en rattet så går den den veien som rattposisjonen står i,uten at sidekreftene på drevet blir tatt hensyn til,ja så anonnsa på finn,var derfor jeg ville ha innspill,er enda ikke helt sikker på hva jeg velger da ..ulempen med hydraulisk er kanskje maaange rattomdreininger,tenker da på nåre en skal legge til osv? Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Nja, så mange rattomdreininger trenger det ikke bli, ca 5 på din installasjon vil være passe, og ikke for tungt. Jeg har en ny komplett hydraulisk styring som jeg vurdere å selge grunnet forandring i planene, alt inkl slanger følger med. Send meg en IM om du er interessert. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 2.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Ja da gikk jeg til det skritt å kjøpe hydraulisk styring i dag Overaskende å se så mye folk i en båtbutikk 2jan.!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.