Jump to content

styring

jan

Recommended Posts

Monterer du servostyring, vil styringa bli merkbart lettere.  Det ligger ei styring til Volvo på Finn.no, ser ut som den er komplett, men er usikker på om den vil passe din motor (regner med du har en KAD)  Ulempa i forhold til hydraulisk styring, er at du fremdeles må holde på rattet hele tida, monterer du hydr. styring med ventil, står rattet i den posisjonen du setter det.  Personlig ville jeg satsa på hydraulisk, da vil du unngå at sidekreftene i drevet ved f-eks. akselerasjon blir overført til rattet.

Nå er ikke jeg veldig god på dette, men jeg har en Marex 27 med servostyring. Den fungerer bra, men når en skal starte opp, så vet en ikke hvilken vei drevet står.

Antar at en med servostyring, har en mulighet på styresnekka, til å få en markering på hvilken vei drevet står.

Hadde ihvertfall mulighet på kabelstyringen jeg hadde på båten tidligere.

Har vel også en mulighet for manuell styring, om servopumpa stopper, hvis en har servostyring.

Heisan,heller nok mer mot hydraulisk styring,er en fordel som jeg ser det at slipper en rattet så går den den veien som rattposisjonen står i,uten at sidekreftene på drevet blir tatt hensyn til,ja så anonnsa på finn,var derfor jeg ville ha innspill,er enda ikke helt sikker på hva jeg velger da :seeya:..ulempen med hydraulisk er kanskje maaange rattomdreininger,tenker da på nåre en skal legge til osv?

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...