Gunga Din Startet 11.Januar.2007 Del på Facebook Startet 11.Januar.2007 (redigert) tenkte starte en ny tråd med lite annorlunda båter....... her er en "The Flip Ship" video http://www.exn.ca/dailyplanet/view.asp?date=5/30/2006# Redigert 11.Januar.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
The Gannet Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Sjøstuing fikk plutselig uante dimensjoner! Sitér dette innlegget Link to post
static Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Nå er ikke jeg den som liker å spikke flis. Men er man ikke nødt til å ha fremdrift av i en eller annen form for at man skal kunne kalle det en båt? Denne balja her må jo slepes rundt. Og er vel i så måte en barge... Bortsett fra det var det jo en ganske spesiell konstruksjon. Lurer på hvordan det ser ut i messa, kokken møter jo helt spesielle utfordringer mener jeg. Og det er sikkert en utfordring å bestemme seg for når man skal slutte å gå på dørken og begynne å spasere på skotta. Å driteren da...nei det her var egentlig ganske artig. Så litt ustabil ut også... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 den her da......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 11.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 (redigert) Her inne finne mange båter for fremtiden. http://www.cld.co.nz/welcome.htm spec på den ene som muligens kan bli laget. Multihull loa: 445', beam: classified, draft: 11' 3000 tons driven by 32,000 hp MTU's 3000 mile range at 40 knots, top speed: 50 knots Båt for "Batmann" Redigert 11.Januar.2007 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Allan E Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Når de bygde om plattformen Rigmar så kom den til Brevik på en båt hvor hele båten kunne senkes kontrollert slik at dekket lå flere meter under vann. Da ble lasta tauet inn og båten kunne heve seg igjen. Nå så det ut som vanlig dekkslast. Det var litt spesielt å se at bare styrhuset stakk over vann og du visste at det lå 150m med dekk under vann. Mener at denne hadde motor til framdrift. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 ...en båt hvor hele båten kunne senkes kontrollert slik at dekket lå flere meter under vann. Så en dokumentar om den (eller tilsvarende). Ja, den har egne maskiner. Og 2 tårn aktern sb og bb, til å kunne forfølge saken også fra den andre siden. Fraktet en rigg fra Asia til Amerika svjhusker Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Så en dokumentar om den (eller tilsvarende). Ja, den har egne maskiner. Og 2 tårn aktern sb og bb, til å kunne forfølge saken også fra den andre siden. Fraktet en rigg fra Asia til Amerika svjhusker Slike båter har vært i drift i mange år. Tungløft båter. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
OT-flyktning Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Den her - bare noen meter kortere og tilsvarende mange lapper rimeligere - har jeg sans for. Men i denne størrelsesorden finnes det ingenting Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Slike båter har vært i drift i mange år.Tungløft båter. Hvis jeg husker riktig så hadde det norske rederiet Jan Erik Dyvi fire stykker av disse som senere ble solgt til John Fredriksen og til slutt endte opp i Holland. Disse båtene var laget for også å kunne gå med flytende produktlaster, med andre ord både tankbåter og tungløft skip! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gunga Din Svart 11.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Dokumentären ni såg på TV var ett process anlegg som skulle til Snöhvit........ her er den, Blue Marlin heter hun! her er en annan bild o her kommer den värdefullaste lasten........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jon-Kåre Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Slike båter har vært i drift i mange år.Tungløft båter. Hvis jeg husker rett så var en av mine onkler kaptein på en slik for cirka 25 år siden Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
RITS Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Ref bilde nr 2 i Gunga Din's innlegg, her er Thunder Horse ved ein seinare anledning. Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post
Kenneth Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Dokumentären ni såg på TV var ett process anlegg som skulle til Snöhvit........ her er den, Blue Marlin heter hun! Gikk også en dokumentar om Mighty Servant 3 på Discovery. Inn på havnen i Rotterdam med en rigg. Gikk forøvrig galt med denne utenfor Afrika for en stund siden. Gikk bra med folket og lasten da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.