Pappa Startet 12.Januar.2007 Del på Facebook Startet 12.Januar.2007 Hei, Jeg har sannsynligvis gjort en dårlig handel da jeg kjøpte With-jolla til junior... Ser ut til at begge de medfølgende motorene, en 8hk Yamaha og en 15 hk Yamaha har lang stamme, og derfor ikke passer til båten. Er det noen som vet om det er mye jobb, og "økonomisk forsvarlig" å bygge om fra lang til kort stamme ? (Vet det går an....) Jeg har skrudd mye bil, og er relativt nevenyttig, men regner med at jeg ihverfall må kjøpe akselen ny, og at den kommer på en drøy tusenlapp... Er det noen som vil bytte? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Det finnes sikkert en del rundt om som har motsatt problemstilling så bytte kan være mulig. Med tanke på ombygging bør du nok beskrive motorene dine litt, ca årsmodell, merke og evt typebeskrivelse. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
ivar Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Kanskje enklere og billigere å bygge opp akterspeilet på måten med ca 5"...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mouche Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Det aller enkleste er vel å benytte Finn.no? Det hadde nå jeg valgt heller enn å bygge om, det være seg båt eller motor! Markedet for påhengsmotorer på 5/15 hk er jo ganske greit både med tanke på kjøp og salg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Yankee Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Godt forslag å bygge opp hekken. legge en aluplate på innsiden og utsiden, legg en treplanke mellom som er like tykk som båtplasten. noen bolter gjennom og motoren kan settes på. Tilpass slik at kavitasjonsplaten ligger 1 cm lavere enn kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Skal det ikke se litt pent ut da? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Blue_Dragon Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Tror det bare er nytt undervannshus du trenger. Jeg ville ikke bygget opp. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hvis det er slik mellomstykke til å ta bort på stammen er det jo bare å fjerne denne samt å korte inn akselen. Prøv først på den dårligste motoren. Med kutteskive å et sveiseapparat kommer en langt. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 enkleste er å finne en som vil bytte motor. sjekk finn.no Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.