Jump to content

Hva burde vi gjøre? Legge for salg nå eller vente...

sivne

Recommended Posts

Nå er det 100% vi får ny båt i løpet av neste uke, men vi har ikke solgt den andre enda.

Burde vi vente til våren eller legge for salg nå?

Det dreier seg om en Nimbus 2600 85 mod. og vi regner med minst 350.000,- for den, muligt vi legger den ut for 390.000,-...

Når vi kjøpte båten tidligt i sommer var det en etter oss som kom for sent da kjøpet var i boks han ville gi 400.000 for den usett!!!

Vi har montert ankervinsj også på den i ettertid.

Båten er strøken og det er ingen feil eller mangler, den blir satt på land neste helg. Da starter vi storengjøring visst været holder seg da....

Redigert av sivne (see edit history)

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Om dere har råd til å vente, veille jeg lagt den ut rett rundt påske. da har du tre mnd på deg mens kjøperne går å kjenner på suget og tråler nettet etter båt.

Redigert: Om markedet tilsier at 390' er riktig pris for båten så får du det. Om de leser her at dere gjorde et kupp et år tidligere er det jo ikke så mye å gjøre med det. Ligger tilsvarende båter i sjiktet rundt 390' så er det jo riktig pris. Men det er klart; dere kan komme i en situasjon der kjøperen sier: " jeg byr dere 350', take it or leave it, dere har jo allikevel tjent gode penger på den." Det er jo da det viktig å kjenne markedet, er 350 en ok pris, eller får vi 40' mer om vi venter.... Det er et morsomt spill dette... :smiley:

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Du sliter ihvertfall ganske heftig om kjøper ser på nettet at du forventer å tjene 30-60 000kr på en sesong.

Suzuki

Om man gjør et røverkjøp, koster på båten noe utstyr og er heldig med salget.

Hva er galt med det?

Ofte er en rengjøringsjobb verdt flere tusen kroner om man gjør det skikelig. Det er min erfaring.

Mange som selger gidder ikke å legge den nødvendige jobbeb det er å få båten til å fremstå som pen.

Å tjene noen ekstra kroner er ikke forbudt så vidt jeg vet?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har ikke sagt det er forbudt å tjene penger. Jeg lever av å tjene penger jeg.

Markedet er ikke som det var. Det betales ikke lengre fantasipriser for utgamle båter. Jeg skulle gjerne ønske at du fikk 700 000 jeg, men det tror jeg ikke du klarer.

Markedet er mye mer oversiktlig enn mange er klar over. Selv har jeg litt noteringer på ulike båter, hvor de er i landet, når de ble solgt, til hvilken pris de var annonsert, osv osv..

Ser på goggens FINN.NO statistikker at jeg ikke er alleine.

Suzuki

No boat needed..

Etter hva jeg kan se. Så har du allerede lagt båten ut for salg. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør.

Men ligger båten på vannet så er det vel greit nok å legge'n ut for salg nå. Tror ikke det blir noe særlig kjør på markedet før påsketider.

De fleste som er i markedet nå er ute etter å gjøre ett kupp. Hovedsaklig da fra selgere som la båten ut til salgs i høst. Og som nå er mottaglig for bud langt under prisantydning.

Med fint påskevær kommer impulskjøperene springende, og det er vel blandt dem det er lettest å få god pris for båten.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

:lol::lol::lol:

Åneidu, så enkelt er det ikke. Båt er skattefritt!! :cheers:

:cheers:

Det er jo ikke fast eiendom, men vist båten er registrert i skipsregisteret er det noe annet da? Det lurer jeg på? :wink:

Har ikke båt som kvalifiserer til det men kjenner noen som har det og dermed fått lån som fast eiendom på båten.

Redigert av sivne (see edit history)

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

heldigvis kan vi ha begge båtene en stund...

drømmesituasjon, skulle ønske jeg hadde det slik i en periode...

Jeg tror det er greit å legge ut båten for salg nå, har en teori at kjøperne våkner litt før selgerne etter vinteren, og det er jo snart vår.

Hei.Om dere har fått kjøpt en båt billig , javel , gratulerer :smiley: . Det tilsier jo ikke at dere skal selge båten tilsvarende billg til nestemann. Det dere forlanger er ingen upris . Lykke til med salget :flag: . Det er bare å legg båten ut for salg nå . På finn.no er det 60-100 nye båter hver dag.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det er så dumt å legge ut båten for salg såpass tidlig, i hvertfall ikke hvis den ligger på vannet. Jeg har planer om å bytte båt og la inn bud på en båt i dag. Hvis jeg får tilslaget, noe som foreløpig er usikkert, vil jeg umiddelbart legge ut den gamle båten for salg, men jeg vil nok vurdere å ta opp båten nå og ta unna vårpussen slik at båten er ship shape til sesongstart så snart solen titter frem. Ser ikke noe stort poeng i å utsette det til sesongstart så lenge det er såpass mildt, dessuten tror jeg det vil bli lettere å selge hvis båten er 100% klar til sesongstart.

Lykke til med ny båt og salg av den gamle!

Har ikke sagt det er forbudt å tjene penger. Jeg lever av å tjene penger jeg.

Markedet er ikke som det var. Det betales ikke lengre fantasipriser for utgamle båter. Jeg skulle gjerne ønske at du fikk 700 000 jeg, men det tror jeg ikke du klarer.

Markedet er mye mer oversiktlig enn mange er klar over. Selv har jeg litt noteringer på ulike båter, hvor de er i landet, når de ble solgt, til hvilken pris de var annonsert, osv osv..

Ser på goggens FINN.NO statistikker at jeg ikke er alleine.

Suzuki

Her tror jeg Suzuki har helt rett. Det har vært mange i høst som har trodd de får fantasipris for båten og som ikke fikk solgt. Mange av disse vil nok prøve seg igjen til våren.

Var jeg deg, ville jeg prøvd meg nå. Gjennom de årene jeg har fulgt med synes jeg å se en tendens til at de som legger ut før det store rushet ofte får vel så god pris som de som venter til alle andre går i flokk.

:lol::lol::lol:

Åneidu, så enkelt er det ikke. Båt er skattefritt!! :cheers:

Stemmer! Sjekket dette også selv med ligningskontoret - og ja - tro det eller ei - fortjeneste på båtsalg er skattefritt (om det dreier seg om privatkjøp selvsagt)

...fortjeneste på båtsalg er skattefritt (om det dreier seg om privatkjøp selvsagt)

Hvis ikke ville tap vært fradragsberettiget....

Trodde først det var Skatteetaten som var gavmilde :nonod:

I fjor vinter/vår hadde jeg båten for salg på Autodb.no (gratis), sannelig var det ikke en som ville ha den tidlig på våren. Slapp ekstra annonsering, vårpuss, burka-riving osv på 2 båter. Tror det er lurt å annonsere båten for salg, og ikke skremme bort kjøpere med urealistisk høy prisantydning.

Det der med båtpriser på nett er ikke alltid like lett å tolke. Snakket med en kar nylig, han skulle ikke selge båten sin men når jeg spurte hvorfor den lå på finn.no så sa han at hvis noen var villige til å betale så mye for båten som der stod i annonsen så solgte han på flekken...... men båten var egentlig ikke til salgs... :crazy:

Prøv å annonsere nå og ha en noenlunde realistisk pris med litt prutingsmonn. Tenk også gjennom hva som er den absulutt minste pris du er villig til å selge for. Minsteprisen holder du for deg selv men det er nyttig å ha den i bakhodet under forhandlingene...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...