bliss X Svart 13.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2007 Mener at utformingen av annonsen har veldig mye å si. Hvertfall er det slik med meg når jeg leser annonser på finn.no at noen annonser skaper større interesse enn andre. En annen ting jeg liker godt er når folk tar seg bryet med å lage en egen hjemmeside med pent design der man forteller i litt mer personlige vendinger om båten og seg selv i tillegg til selve annonsen. Det forteller meg at her har vi med en som er entusiastisk opptatt av båt å gjøre, og det skaper økt tillit til selger. Tillit til selger er alfa omega for meg når jeg skal kjøpe brukte ting, enten det gjelder båt, bil eller andre ting. Det er viktigere enn prisen. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2007 Mener at utformingen av annonsen har veldig mye å si.Absolutt For min del er mange bilder viktig og pass på å ha det ryddig ombord når du tar bildene. Det kan gjerne se bebodd ut men absolutt ikke rotete. Et kamera med litt mer vidvinkel enn standardkamera hjelper også godt på bildene. For min del er det viktig å gi et mest mulig realistisk bilde av båten slik at potensielle kjøpere ikke blir skuffet når de ser båten med egne øyne. Jeg har f.eks. sett en båt som ble beskrevet som "meget pen" men i mine øyne var den vel heller "meget stygg", kjøpte den jeg da prisen i utgangspunktet var lav og den ble prutet enda et godt stykke ned pga. selgers feilbeskrivelse... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Frivakten Svart 13.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2007 Hadde selv Nimbus som favoritt for noen år siden. Personlig tror jeg at du ikke har overpriset akkurat denne båten. Mange ønsker seg denne med akterkabin og at det er nettopp er en Nimbus. Denne er også populær i Sverige. Tror du får solgt den nå jeg. Ihvertfall lykke til. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Kamci Svart 13.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2007 Hvorfor vente med å legge ut for salg? En trenger jo ikke selge hvis en får et bud. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 14.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2007 Jeg la ut vår båt i fjor høst. Det var overraskende mange henvendelser og et par bud kom inn. Det siste var tett oppunder prisantydning, men siden det var blitt oktober måned, valgte vi og takke nei. Vi håper på de siste tusenlappene og om ikke annet er jeg sikker på at vi får igjen høstbudet. På 100 dager var det over 3000 treff, og det er faktisk treff fortsatt, selv om anonnsen er utgått på dato. Båten vår ligger ikke ute for salg nå, men siden den står side om side med den nyinnkjøpte her i hagen, kommer vi snart til å legge den ut igjen. Sitter med fingeren på "sett inn" tasten. Først hadde vi tenkt å vente til midten av mars, men det er mulig den kommer iløpet av de nærmeste dagene. Heldigvis er også vi priveligerte og kan sitte med to båter en god stund fremover. De som er interessert, kan tyvtitte her :) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 14.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2007 Hvorfor vente med å legge ut for salg? En trenger jo ikke selge hvis en får et bud. Båtfolk er ikke som andre kjøpere. Om du legger båten ut for salg har du kastet noen av kortene. Blir den ikke solgt er den allerede i kartotekene til potensielle kjøpere og blir kjent igjen neste gang du prøver å selge den. Kjøper vet da hva den var prøvd solgt for før, hvor lenge en har prøvd å selge båten osv... I en forhandling om salg og pris er dette opplysninger jeg som selger ikke ville at kjøper skulle hatt. Derfor ville jeg ikke lagt ut båten før jeg trodde det var maksimal sjangse for å få den solgt til den prisen jeg vil ha. Tror at fra februar og fremmover våren er den beste tiden. Da begynner båtmessene - båtforhandlere får spalteplass i aviser og båtinteressen stiger. Lykke til med salg! Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 14.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2007 Det er jeg faktisk enig i... Tror det er mange som lurer på hvorfor når de ser at båten har vært annonsert lenge uten å bli solgt. De fleste av dem spør antagelig ikke annonsøren, men klikker videre til neste båt... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
olpi Svart 15.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2007 Tror også at en del tenker som deg, Daffy. Ser de en båt som har lagt veldig lenge til salgs så tenke nok en del at den ikke holder mål, er for dyr i forhold til tilstand eller at det er noe annet galt. Det betyr ikke at det bør være tilfelle. Jeg tror imidlertid at det uansett kan være uheldig å annonsere utenom sesong (for tidlig) hvis man ønsker best mulig pris, og det gjør man vel? Selgere tenker nok litt forskjellig når det gjelder f.eks prissetting. Noen setter en veldig høy pris og håper at en vil slå til på den uansett. I motsatt fall tenker de kanskje at noen i hvertfall kjøper den når de er villig til å la kjøper prute ned f.eks 50000,-. Mange vil nok føle at de har gjort en kupp når de har klart å prute så mye. Andre setter en pris dom de SKAL HA. De har kanskje sett hva tilsvarende båter er solgt for nylig. Dvs at pruting vil bli avfeid. De som kjøper av slike selgere vet hva de vil ha og hva det skal koste. En tredje type selger vil kanksje sette en pris i underkant av "markedspris". Det vil kunne lokke til seg kjøpere og kanskje sette i gang et budrunde. Det vil kunne gi selger markedspris eller kanskje også mer hvis båten er velholdt og pen. Det vil nok også være en forutsetning at båttypen er populær slik at mange kjøpere dukker opp. Hvordan man velger å gå frem er som nevnt forskjellig. Hva som er den mest effektive måten å selge på kan sikkert diskuteres. Det som er sikkert er at hvis ikke man får kjøpere interessert så får man heller ikke solgt. Lykke til med salget av Nimbus`n! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2007 Hvis jeg hadde bestemt meg for å kjøpe ny båt, og finner en på nettet til riktig pris. Da ville ikke årstiden betydd noe for meg. Hadde det vært på høsten, ville jeg bedt att vinteropplaget var med i prisen. Men for man ikke respons, OK da tas den av nettet ett par/3 uker. før den legges inn på nytt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Victora III Svart 15.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2007 Noen setter en veldig høy pris og håper at en vil slå til på den uansett. I motsatt fall tenker de kanskje at noen i hvertfall kjøper den når de er villig til å la kjøper prute ned f.eks 50000,-. Mange vil nok føle at de har gjort en kupp når de har klart å prute så mye. Andre setter en pris dom de SKAL HA. De har kanskje sett hva tilsvarende båter er solgt for nylig. Dvs at pruting vil bli avfeid. De som kjøper av slike selgere vet hva de vil ha og hva det skal koste. En tredje type selger vil kanksje sette en pris i underkant av "markedspris". Det vil kunne lokke til seg kjøpere og kanskje sette i gang et budrunde. Det vil kunne gi selger markedspris eller kanskje også mer hvis båten er velholdt og pen. Det vil nok også være en forutsetning at båttypen er populær slik at mange kjøpere dukker opp. Tror nok de fleste er i de to første kategorier. Jeg tror at de som ikke legger inn et prutningsmonn faller gjennom. Detter psykologi. Får du avslag føler du du har gjort et bedre kjøp. Her er vi enkle og primitive alle sammen. Videre tror jeg at en selger som gir signaler om at prisen kan diskuteres/en kan komme med bud, er betydelig mer interessant en en som basunerer at "detta ska je ha!". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.