BEG Startet 13.Januar.2007 Del på Facebook Startet 13.Januar.2007 Det har i flere tråder vært diskutert rundt kjøp og salg av båter, marked osv. Starter en poll om hvilke planer for båtbytte som båtplassens medlemmer har. Spørsmålsstillingen er om du planer om å bytte båt i år, og hvilket prisnivå du i såfall kommer til å legge deg på. OBS; Har åpnet for flere svaralternativer. Dvs. at man angir prisnivå om man skal skifte båt. OG; man kan angi type båt (seil eller motor) man ønsker å bytte til. Vennligst ikke angi flere prisnivåer! Jeg oppfordrer selvsagt de som ikke har planer om båtbytte til å svare, da får pollen en ekstra verdi. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
John_Kr Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 NEI Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
GOE Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Har ingen planer om noe båtbytte i år. Solgte vår Draco 24 1987 mod høsten 2005, og kjøpte igjen en Sollux 850 TC 1998 mod. Gikk dermed fra planende båt til snekke, og var selvsagt spent på overgangen. Så langt trives familien med valget så noe båtbytte blir det nok ikke på en stund. Bilder fra båten, samt våre erfaringer så langt kan du se her. Ønsker alle som har planer om å anskaffe seg ny båt lykke til. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
sivne Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Jepp her er det allerede gjort!!! Kjøpte pelslaken (varmelaken) så båten skal utpå den første dagen det passer seg!!!! Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
olpi Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Kanskje, hvis vi bytter bolig. Da bytter vi til en rimligere motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Men derimot hadde dette vært meg: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1600713.ece Så hadde jeg kjøpt denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=4 Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Seilaren Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Så hadde jeg kjøpt denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=4 Sikkert meg det er noe gale meg Sivne, men den "båten" var bigrimme! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
baatsman Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Helt enig SIvne Nord West er en flott båt, men for oss mangler den en mast. Derfor er Najad 440 AC, en drøm for oss. 4.4 mill før du har sett på utstyr. Men er som skrevet godt fornøyd nå, men drømmer skal en ha. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
sivne Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Det er jo en drøm som er helt urealistisk for oss og oppnå, Så mange mill for en båt!! Men den er der selv om det aldri blir noe av. Er meget godt fornøyd med vår nyanskaffede båt og den kommer vi til å ha i mange år!!!! Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Seilaren Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 (redigert) Jeg har også "nettopp" kjøpt meg seilbåten, og håper jeg beholder den en stund. Jeg er nemlig blitt veldig glad i den, men desverre har jeg noen kjøp, og selg vaner. Til tross for min "lave" (i allefall yngre enn de fleste andre her inne) alder har jeg eid en god del båter til nå.. Redigert 13.Januar.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Ingar Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 OBS; Har åpnet for flere svaralternativer.Sorry, men dette er ikke valgt. Du kan legge det til nå, men de som har stemt vil ikke kunne stemme på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Tiden for redigering ser ut til å ha gått ut. Dermed får jeg ikke rettet opp feilen. Da får man heller svare på om båtbytte er aktuelt, prisnivå og heller droppe valgene om båttyper. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Ingar Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hvis du ønsker kan jeg legge inn muligheten for flere valg. Men som nevnt vil det ikke gjelde de som allerede har stemt. Eller jeg kan slette pollen og du kan sette den opp på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Kanskje du bare skulle fjerne alternativene for båttyper. Regner med at de fleste som har svart "ja", har valgt å svare på prisnivå. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
BEG Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Leser man resultatet sålangt skal 1/3 av båtfolket bytte båt til neste år. FINN.no kan se fram til et flott år Men så var det dette med statistikk igjen da. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Bitteliten Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 har ingen planer eller ønsker om å bytte båt. Deilig Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Jeg handlet med en Doral Monticello på "Sjøen for Alle" i fjor. Jeg er storfornøyd og har ikke tenkt på båtbytte.. Jeg er nysjerrig på den nye Skilsø 36FB, men det er prisen som avhenger om det blir båtbytte eller ikke.. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 (redigert) Er det ikke bare å kjøpe stor nok med en gang da? Redigert 14.Januar.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Synes du kunne ha tatt med "båter under 250.000" også. Mange av oss her prioriterer ikke båtstr./pris høyere. Eldre båter KAN være et meget bra kjøp, eller har pre mange nyere båter i dag mangler!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
C-marine Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Helt enig! Mange av dagens båter har dårlig kvalitet. Båtene har alt for mye plastik de holder ikke lengre enn 2år noen av dem. Gamle båter vil kansje være et godt kjøp men da må du overveie at godt brukte båter trenger mye stell og det vil kansje lønne seg å gi litt mer for n nyere båt! Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Careka Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Nei den vi har skal brukes i mange år til. før "den siste" skal kjøpes. det blir ikke før barna ikke lenger er med. Da skal vi ha hatt tid nok på oss til å finne "den rette" Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
roaldbj Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Helt enig! Mange av dagens båter har dårlig kvalitet. Båtene har alt for mye plastik de holder ikke lengre enn 2år noen av dem. Vi skal vel ikke helt utelukke at den tekniske utviklingen hos endel av de store båtprodusentene har frembrakt produkter som kan være like holdbare som på "gamle" båter. Eksempelvis oppfatter jeg utviklingen av "innerlinere", dvs nøye tilmålte avstøpninger av invendige former for eksempelvis i dusj/toilett, som en løsning som hindrer de vannskader man kunne få på gamle treløsninger /skaitrekte plate løsninger. ...godt brukte båter trenger mye stell.... Alle båter - dersom de skal være "shipshape" - krever mye stell og kjærtegn. Dersom man følger med på aktiviteten til eiere av de vakreste (mest velholdte) båtene, ser man at disse eierne bruker en god del tid nærmest hver eneste dag de er ombord på stell, pleie og kjærtegn av båten, enten den er spitter ny eller god og gammel. Det salte miljø, kombinert med sol og vind krever alltid et aktivct vedlikeholdsarbeid dersom båten skal fremstå som "vakker". Det er mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Kommer til å bytte båt dette året. Ønsker å bytte meg ned ca 7-9 for slik at jeg kommer ned til en skjærgårdsjeep på rundt 19 fot (les Ibitza 19 sport). Dette gjøres fordi at har i løpet av høsten kjøpte hytte og behovet for båt for å sove over i er endret. Har rett og slett ikke tid for alt som en ønsker. Men uansett så vil det denne gangen ikke bli kjøpt noe nytt før den jeg har er solgt, så det kan jo hende at det kommer til å ta litt tid før bytteprosessen er over. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Victora III Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Joda - jakten er godt i gang. Første båtløse vinter på mange, mange år - deilig egentlig etter en så stormfull høst og vinter. Men nå begynner båt-sevja å stige. Så snart riktig båt til riktig pris dukker opp blir det handel! Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Har akkurat bytta ut min Alo 28 med storebroren Alo 33 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.