Jump to content

Har du planer om å bytte båt i år?

BEG

Har du planer om å bytte båt i år?  

327 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det har i flere tråder vært diskutert rundt kjøp og salg av båter, marked osv. Starter en poll om hvilke planer for båtbytte som båtplassens medlemmer har.

Spørsmålsstillingen er om du planer om å bytte båt i år, og hvilket prisnivå du i såfall kommer til å legge deg på. OBS; Har åpnet for flere svaralternativer. Dvs. at man angir prisnivå om man skal skifte båt. OG; man kan angi type båt (seil eller motor) man ønsker å bytte til. Vennligst ikke angi flere prisnivåer!

Jeg oppfordrer selvsagt de som ikke har planer om båtbytte til å svare, da får pollen en ekstra verdi.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Har ingen planer om noe båtbytte i år.

Solgte vår Draco 24 1987 mod høsten 2005, og kjøpte igjen en Sollux 850 TC 1998 mod.

Gikk dermed fra planende båt til snekke, og var selvsagt spent på overgangen.

Så langt trives familien med valget så noe båtbytte blir det nok ikke på en stund.

Bilder fra båten, samt våre erfaringer så langt kan du se her.

Ønsker alle som har planer om å anskaffe seg ny båt lykke til. :flag:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Jeg har også "nettopp" kjøpt meg seilbåten, og håper jeg beholder den en stund.

Jeg er nemlig blitt veldig glad i den, men desverre har jeg noen kjøp, og selg vaner. Til tross for min "lave" (i allefall yngre enn de fleste andre her inne) alder har jeg eid en god del båter til nå.. :crazy:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Helt enig! Mange av dagens båter har dårlig kvalitet. Båtene har alt for mye plastik de holder ikke lengre enn 2år noen av dem. Gamle båter vil kansje være et godt kjøp men da må du overveie at godt brukte båter trenger mye stell og det vil kansje lønne seg å gi litt mer for n nyere båt!

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

Helt enig! Mange av dagens båter har dårlig kvalitet. Båtene har alt for mye plastik de holder ikke lengre enn 2år noen av dem.

Vi skal vel ikke helt utelukke at den tekniske utviklingen hos endel av de store båtprodusentene har frembrakt produkter som kan være like holdbare som på "gamle" båter. Eksempelvis oppfatter jeg utviklingen av "innerlinere", dvs nøye tilmålte avstøpninger av invendige former for eksempelvis i dusj/toilett, som en løsning som hindrer de vannskader man kunne få på gamle treløsninger /skaitrekte plate løsninger.

...godt brukte båter trenger mye stell....

Alle båter - dersom de skal være "shipshape" - krever mye stell og kjærtegn.

Dersom man følger med på aktiviteten til eiere av de vakreste (mest velholdte) båtene, ser man at disse eierne bruker en god del tid nærmest hver eneste dag de er ombord på stell, pleie og kjærtegn av båten, enten den er spitter ny eller god og gammel.

Det salte miljø, kombinert med sol og vind krever alltid et aktivct vedlikeholdsarbeid dersom båten skal fremstå som "vakker".

Det er mitt syn.

Kommer til å bytte båt dette året. Ønsker å bytte meg ned ca 7-9 for slik at jeg kommer ned til en skjærgårdsjeep på rundt 19 fot (les Ibitza 19 sport). Dette gjøres fordi at har i løpet av høsten kjøpte hytte og behovet for båt for å sove over i er endret. Har rett og slett ikke tid for alt som en ønsker. Men uansett så vil det denne gangen ikke bli kjøpt noe nytt før den jeg har er solgt, så det kan jo hende at det kommer til å ta litt tid før bytteprosessen er over.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...