baatsman Svart 15.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2007 Gratulerer med ny båt ALO33 Vi sees! Link to post
Marø Svart 15.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2007 Nei, nå er jeg endelig der jeg ønsker å være når det gjelder båt. Den oppfyller alle våre behov. Ganske merkelig, for første gang ser jeg ikke med misunnelse over til de med større og finere båter. Link to post
bliss X Svart 15.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2007 Vi skal vel ikke helt utelukke at den tekniske utviklingen hos endel av de store båtprodusentene har frembrakt produkter som kan være like holdbare som på "gamle" båter. Ja la oss håpe det, og at ikke båtprodusentene får samme glupe ide som mobiltelefonprodusentene Link to post
sivne Svart 15.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2007 Ja la oss håpe det, og at ikke båtprodusentene får samme glupe ide som mobiltelefonprodusentene Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
olpi Svart 16.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2007 (redigert) Det er bare 5 års reklamasjonsrett på båt også Der er imidlertid ingen ting i veien for at båtprodusenten kan gi 10, 15 eller 20 års garanti, f.eks på skrog og innredning. Vet ingen som har slik garantordninger idag, men det er kanskje en idè for de "beste"? Redigert 16.Januar.2007 av OLPI (see edit history) Link to post
bjoris Svart 17.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2007 Siden 2001 har vi eid 4 båter så rent gjennomsnittlig bør vi nok til å se oss om etter noe igjen, men nei. Det blir ikke ny båt på en stund selv om venner og bekjente lurer fælt på når vi får oss ny båt, Yamarinen har vi jo snart hatt i 6 mnd!!! Jeg ser to grunner til at vi evt bytter båt i 2007: 1. Mor kommer hjem en dag og sier "du, det hadde jammen vært deilig med en seilbåt" - da er kontrakt signert samme kveld... 2. At vi kommer til at Yamarinen blir for liten selv til weekend overnattinger. Men vi har bestemt oss for at det får være godt nok frem til vi en dag får mer tid og bruker mange weekender på sjøen og større deler av ferien... dessverre blir det ikke tid til det pt. Tror det går helt fint siden denne er så kjekk til det vi pt bruker båten mest til, transport, fisk og dagsturer... Siste punkt er mer sannsynlig enn første punkt for å si det slik... Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
MortenK Svart 18.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2007 Drømmen om en ny båt er jo der, men i bunn og grunn er jeg veldig fornøyd med den jeg har i forhold til mitt bruk. Drømmebåten vil egentlig bli litt for stor og dyr i forhold til det jeg får brukt båten, så jeg overbeviser meg selv om at den jeg har er fin nok . Men det er tøft å gå på messe og titte inn de forskjellige varianter av pinnebåter . s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Pjolter Svart 18.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2007 Svarte nei.. Kjøpte ny "drømmebåt" i fjor.. og Den skal brukes mye.. Tror jeg har det jeg ønsker meg gitt. ( Fjord 38) Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
giver Svart 18.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2007 Hei Jeg har ingen planer om å bytte båt; MEN kommer den store premien fra Hamar får madamen viljen sin: Grand Banks 42 Europaversjonen. Større båt har jeg hverken plass til, helse eller tid til å vedlikeholde. Båten vi har nå er i grunnen stor nok den til 2 voksne. mvh giver Link to post
benq Svart 18.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2007 Hallo der ute. Foraet "bytte båt i år" går som varmt hvetebrød ser det ut for,men hva med å bytte bruktbåt mot bruktbåt eller ? Testet for ca. ett halvt år siden å legge ut båten min, en Rana 630, 1986 mod,55 hk.Yanmar for å se om det var noen som ville bytte med en seilbåt i størrelse 28 fot +++, var også villig til å betale litt i mellom hvis båttypen var rett, men NEI du, det var ingen som svarte på det forslaget, så de fleste vil vel ha ny båt å "kruse" på fjorden med. Men forslaget står fortsatt ved lag, så er det noen som vil gå over fra seil til motor så kom med gode og godt funderte tanker. Ranaen ligger vel i en prisklasse mellom 150000 og 170000 med det utstyret som er ombord. Link to post
kritrov Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 mest sannsynlig ny bår i år, men må få solgt noen før dte blir plass til ny.. Link to post
Josefine Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Ja, solgte Viksunden i høst, ny Viksund 320 er bestilt. Link to post
bjoris Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Ja, solgte Viksunden i høst, ny Viksund 320 er bestilt.DET blir spennende, håper du holder oss orientert og viser bilder osv... Har du vært på fabrikken og sett hvordan det ser ut? Er meget spent på å få se den på messa i Bergen om en knapp mnd... Det blir ikke båtbytte på oss enda, men det er uansett veldig interessant å høre om erfaringer med potensielle båter for fremtiden... men hva med å bytte bruktbåt mot bruktbåt eller ? I høst gjorde vi nettopp dette, vi byttet vår Viksund 850 mot Yarmarin 7440... Interessen tok seg veldig når la inn at innbytte i mindre båt var interessant... Det var likevel kun det alternativet vi falt ned på som var et aktuelt bytte-alternativ. Min konklusjon er at det er vanskelig å bytte, det er svært mye som skal klaffe og samtidig ville mange av de jeg snakket med ha vår båt veldig billig samtidig som de skulle ha latterlig pris for sin egen... MEN, det er jo bare å prøve (det har du jo antakelig)... Kanskje blir det enda vanskeligere med et bytteforhold motorbåt/seilbåt...??? Ellers er det jo ikke slik at ALLE skal ha helt nye båter, MEN mange bruktbåtselgere priser båtene sine altfor høyt derfor tror jeg mange havner på nybåt... Og det mener jeg er fornuftig i mange tilfeller. Som du ser er det nå under 4000 båter på finn.no, i høst var det 10.000... Dvs at det er svært mange som bare tester om det går ann å få en pris en ikke kan si nei til... Er spent på å følge markedet fremover nå... Blir det 15.000 på finn til våren???? Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
ter-av Svart 20.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2007 Nix - ingen planer om båtbytte på noen år. Kjøpte ny Viksund 340 i 2006 og har vel funnet drømmen for oss. Men jeg er veldig nysgjerrig på 320'en som allerede er nevnt her. Ikke minst løsningen under dekk med hele seks køyer i en båt som er mindre enn 340'en vår. (Vi har to kabiner med doble køyer). mvh ter-av Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Josefine Svart 20.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2007 Hei bjoris! Vi har ikke vært på fabrikken, så vi har således kun tegningene å forholde hos til. Vi er kjempespente til å se den i virkeligheten,muligens på Lillestøm. Motormessig sto det mellom Volvo 370 hk og Yanmar 369 hk. Var lenge usikker men valgte til slutt Yanmar. Mvh Josefine Link to post
Miranda Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Skal ikke bytte båt med det første, men er å kikker på nettet etter Viksund 310 fb med fast aksling. det må bli båten om vi skifter til lukket båt. Men Tresfjord Nova'n vi kjøpte fra Skien i fjor vinter er kjempe flott og helt perfekt for oss pr i dag. Valget sto mellom Tresfjorden og en Baltic med HT, men pga novan's glimrende løsning med skyvedører mellom gang toalett/dusj og gang lugar valgte vi denne og har ikke angret en dag. Hadde 3 flotte uker på Sørlandet i fjor sommer og regner med 3 uker i år også. Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
REM Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Alle båter - dersom de skal være "shipshape" - krever mye stell og kjærtegn.Dersom man følger med på aktiviteten til eiere av de vakreste (mest velholdte) båtene, ser man at disse eierne bruker en god del tid nærmest hver eneste dag de er ombord på stell, pleie og kjærtegn av båten, enten den er spitter ny eller god og gammel. Det salte miljø, kombinert med sol og vind krever alltid et aktivct vedlikeholdsarbeid dersom båten skal fremstå som "vakker". Bifalles Roaldbj. Alle båter, nye eller gamle forfaller rimelig raskt ved manglende vedlikehold. Noe av det værste jeg ser er en kostbar nyere båt hvor vedlikeholdsarbeidet har vært neglisjert. Det forteller mye om eieren og hans holdning til penger og verdier. Eldre båter kan vel alltids tåle at man sluntrer unna i en periode uten at dette gir det samme signalet om eieren. Eldre båter som framstår i nyskikk derimot er alltid et imponerende syn enten det er en tre eller plastbåt Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
880 Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Ja, solgte Viksunden i høst, ny Viksund 320 er bestilt. Du kjenner vel denne siden. Kansje din båt vi ser ????? Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn