Jump to content

Yanmar 33, stramme kjede?

Hasla 26

Recommended Posts

:crazy: Heisan alle jeg har stadig spørsmål ,jeg har en yanmar 33.Det jeg lurer på er det kjede foran på motoren det er litt slakt ca 2 cm,hvordan strammer jeg dette hvor sitter justeringen til dette.Håper noen har noe svar,da jeg er mitt i vårklargjøringen her.Mvh Bjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Du bør jo forsikre deg om at den har bare med startsveiven å gjøre. Hvis den går rundt når motoren går, bør den være så stram at den ikke hopper av, og blir et problem da dette skjer. Eller at du demonterer den. Er vel ca. som en sykkelkjede? og da er det kanskje en kjedelås som kan løsnes?

:flag: Takker for svar kansje like bra og ta av hele kjede eller hvor er eventuelt strammingen på denne? mvh Bjørn

Ligger komplett servicemanual og brukerhåndbok for motoren i dokumentarkivet her på plassen.

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Enten så er det et løpehjul som fungerer som kjedestrammer, justerbart. Hvis ikke er det kansje kjedet som har strukket seg med tiden og bør skiftes. Har du el starter er det sikkert bare til å koble det av og ha det liggende i båten for nødstart. Pakk det fullt i grease og pakk det inn slik at det ikke ruster. En slakk kjede vil bare lage unødvendig bråk i form av rasling. Og hvis det er slik at den er der for oppstart så har den helt sikkert ikke noen annen funksjon.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...