Blue_Dragon Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Hva er et rykte... Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Spørr han Henning Kvitnes......;o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
lano2 Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Har hørt noen rykter om at Bavaria har de beste ip adressene på markedet. De lever ip som standard på båtene sine. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 For ordens skyld orienterte jeg Skorgenes i går via "Send epost tips om dette emnet", og fikk raskt følgende svar: (Har fått tillatelse fra Atle Monsen til å poste dette) Hei Ingar, Vi ble tidlig denne uken kjent med at en annonym kilde som kaller seg KJP hadde postet en historie på nettsidene til Båtmagasinet. Dialogen som også er å lese på båtplassen.no, er en videreføring av saken fra Båtmagasinets sider slik jeg ser det. Denne historien fra KJP er en oppdiktet historie uten noen som helst forankring i virkeligheten. Jeg vil understreke at det er ingenting i denne historien som er riktig. Vi leverte ut 10 stk Sonic 330 i fjor, hvorav 2 stk i april. Av disse to går den ene i Trondheim og den andre i Narvik. Begge disse kundene er meget godt fornøyd med både båt og service. Vi opplever med andre ord denne saken som en kampanje for å skade selskapet, dets kunder og ansatte. Vi er i dialog med Båtmagasinet i et forsøk på å finne frem til innsender av innlegget, for å klargjøre hvilket motiv vedkommende har for å skrive denne oppdiktede historien. Jeg forstår godt at mange blir skeptisk til både båtene og forhandler når man leser slike historier, men du skal vite at vi er en seriøs bedrift som alltid setter kunden i fokus. Vi arbeider målrettet både fra produksjons bedriften i Litauen, og distribusjonsleddet her i Norge for hele tiden å bli bedre. Så når man ser på hvilke investeringer som er gjort på produktutvikling og kvalitetsikring gjennom de siste 6-7 år så vil jeg påstå at vi er blant de beste. Vi har hatt stor suksess med den nye Sonic serien, så når vi nå lanserer første båt i en ny Nordic serie vil nok også den skape bølger i markedet. Du er velkommen til messen i Bergen (Dra til Sjøs) som er åpen fra 15-18 februar så kan du ta alle modellene i selvsyn. Med vennlig hilsen Atle Monsen Skorgenes Norge AS Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Hvis dette er riktig burde Skorgenes gå til anmeldelse og erstatnings krav i denne saken slik at det ble statuert et eksempel på at slikt gjør man ikke. Tenk hvis den negative omtalen fører tilet eneste tapt salg Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jens_P Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Hvordan noen kan få frem IP-adressene hos BM aner jeg ikke. Noen greier det, og det er tydligvis bare snakk om kunnskap.Det er bare å legge inn IP-adressen i søkestrengen i "søk i inlegg", så kommer inleggene (alle?) fra denne adressen opp som "resultat".Forsøk med 138.62.1.3 og du vil finne mange innlegg (men ikke alle) fra en aktiv skribent. NB! Adressen dukket opp i et inlegg hos BM i et forsøk på å avsløre identiteten til nick'et.Googling på adressen førte frem til mennesker som ikke hadde noe med båt eller båtliv å gjøre, trolig som et resultat av DHCP. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
bliss X Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Nå som det takket være Ingar er bekreftet at postingen hos Båtmagasinet bare er tøv, så burde de ansvarlige hos Båtmagasinet snarest fjerne den postingen. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Ser ut som om "han" angrer litt..... Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
JanS/EIR Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 "". Jeg ønsker nå ikke noe mer oppstyr rundt denne saken, og fraskriver meg alt ansvar når det gjelder mine tidligere uttalelser."" skriver KJP på BM! Det er nok en og annen som ønsker at det hadde vært så enkelt her i livet. Men det er aldri forsent å lære - - får vi håpe. med betinget vennlig hilsen JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Blue_Dragon Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Det står jo ikke at det var tøv da, bare at han trekker uttalesene. Han burde jo selvsagt ikke gjort dette når han var blitt enig om tilbakelevering, erstatning etc. Men mest sanynlig er det vel bare noen som skulle ha det litt gøy. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 I mine første tider som båteier var det BM jeg brukte (var da ikke kommet over BP). Lærte på den tiden fort å skumme/filtrere det som ble sagt. Hendte ofte at et seriøst spørsmål ofte ble besvart med "svada/reint tull". Sier ikke at dette ikke hender i andre forum også, men det er lettere å gjøre noe med det når en logget inn som en fast bruker... Når det gjelder SW er det kanskje at slike innlegg som har blitt skrevet her at en kanskje ikke vil at alle skal vite hvem en er. En person som jeg forøvrig bare har gode erfaringer med i båtlivet. Hva han gjør ellers har jeg ingenting med å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Jo, det er bare tøv slik saken nå står. Atle Monsen skriver: Denne historien fra KJP er en oppdiktet historie uten noen som helst forankring i virkeligheten KJP skriver at han fikk båten levert i april i fjor, og at han jobber i en større by på sørlandet. Atle Monsen skriver: Vi leverte ut 10 stk Sonic 330 i fjor, hvorav 2 stk i april. Av disse to går den ene i Trondheim og den andre i Narvik. Begge disse kundene er meget godt fornøyd med både båt og service. Her er det ingenting som stemmer ... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Men synes ikke du selv at det er litt rart at samme mannen nå beklager det han har skrevet? Hvem tror du på? Den anonyme personen med innlegg i BM, eller personen fra Skorgenes med fullt navn? Han tør ihvertfall å stå frem. Kanskje du skulle lest innleggene i BM før du uttalte deg her i BP da Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 20.Januar.2007 Del på Facebook Svart 20.Januar.2007 Jeg synes en liten oppsummering kunne passe nå: Til saken: Skorgenes har bekreftet at dette er en sak fullstendig uten rot i virkeligheten. Signaturen Kjp på BP har etter hvert fått meget kalde føtter. Han har i sitt siste innlegg lagt seg flat og faktisk langt på vei innrømmet at det hele er oppspinn. Det er dessuten tegn som tyder på at han skriver under flere signaturer (muligens også her på BP?). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ingar Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 Moderator kommentar: Det er svært sjelden vi sletter postinger på BP. men denne tråden utartet i en slik grad at vi fant det nødvendig. Alle innlegg som ikke var direkte relatert til emnet, 139 totalt...., er satt usynlige. I tillegg er noe innhold i 2 innlegg redigert vekk. Henstiller alle om å holde seg til sak og la personangrep ligge. Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 Hei. Forsett med det, og få Baatplassen tilbake til det den var. Slik det har utviklet seg den siste tiden, er vel ikkje noko pluss i margen for Baatplassen. Steinar Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 At 139 inlegg var personangrep og ikke hadde noe med saken å gjøre tror jeg ikke på. Har fortsatt tro på ytringsfriheten og ønsker derfor ikke lenger være med på det som virker for meg et diktatorisk styrt forum. Takk for meg. Reidar Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 helt ENIG philonica . men jeg trekker meg ikke. folk velger vel selv hva de vil lese av debatter \krangling ol.. blir for dumt å slette så mye .. ok 2-3 innlegg hadde vært forstålig. men. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 Jeg synes dette var riktig. Jeg oppfordrer heller til videre diskusjon om sakens kjerne. (Ligger det noe i disse ryktene om Skorgenes). Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 (redigert) Jeg er ikke enig i beslutningen til Ingar. Jeg vet ikke om Skipsraadet har vært innvolvert - om de ikke har det blir jeg overrasket. Fint om Ingar kan avklare det. Mulig at man vurderer det slik at man enten tar alt eller ingenting. Det som overrasker meg mest er at man reagerer i denne tråden nå, men man har ikke reagert tidligere. Om det er slik at dette da er en endring av moderasjonen på forumet generelt tror jeg det er bra, men da bør det kommuniseres ut på en ordentlig måte slik at alle er klar over de nye spillereglene Redigert 22.Januar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 (redigert) (Ligger det noe i disse ryktene om Skorgenes). Jeg vet ikke om det ligger noe i ryktene. Jeg har vært ombord i 315, 335 og 375 på messa i Stockholm, og har lagd rapport om det tidligere. Om jeg skal være litt mindre diplomatisk enn jeg var dengang kan jeg jo si at det ikke er et kvalitetsnivå på finishen som jeg var veldig imponert over. Jeg husker også MBM eller MBY's prøvekjøring av 375 - der man ikke hadde tilgang til en av motorene uteon gjennom et lite skap i skottet på akterdekket. Testen var ikke spesielt god - selv med engelskmenns forsiktig, nyanserte språkbruk Redigert 22.Januar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 Jeg tolker Ingars bruk av ordet vi (brukt to ganger!) som at det er en beslutning truffet av flere enn en? Det er vel ellers bare kongen som utrykker seg i flertallsform? Tror det kan være greit å få en avklaring på om Skibsraadet mener dette var en tråd som "skled ut" eller ikke! Hvis Skibsraadet kommer til at det var det, og ikke minst at det (etter deres oppfatning) ble skrevet innlegg som var rene personangrep, ja da kan det nok være fornuftig å gå igjennom en del tidligere tråder og foreta en del "opprydding"! Synes også det kunne vært oppklarende å få hvilke innlegg dette gjelder (i denne tråden)! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Spinnaker Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 Vi som har fulgt med i tråden forstår hva som har hendt, men om det var så bra for båtplassen.no vet jeg nå ikke. Skorgenes-tråden er vel igrunen ødelagt nå, den må i så fall bygges opp på nytt for å få en mening, og ikke minst også få tilbake den kritiske delen. Kan ikke det slettede materialet postes i en ny tråd? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
tuffff Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 Er det viktig?? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 22.Januar.2007 Del på Facebook Svart 22.Januar.2007 Det er ikke slettet men satt usynlig for oss dødelige. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.