Jump to content

Båtdrøm ble båtmareritt.

At-le

Recommended Posts

Kjære skipsmannen, Skipper Worse og dere andre som er med på dette forbanna tøvet,

Jeg vil på det sterkeste ha meg frabedt å bli stillet i bås med "skipsmannen". For å være grenseprengende ærlig er jeg ikke engang interesert i å delta på samme forum som nyss nevnte person.

Og for the record, så er jeg ikke "med på dette [...] tøvet". MEN jeg forbeholder meg å forsvare meg mot, og ta igjen mot, reinspikka trakassering, hets og mobbing. I alle fall så lenge moderatorteamet på baatplassen.no ikke reagerer og lar en moderator fra et annet forum "ta over" og utfolde seg i fri dressur. Til syvende og sist kan det godt hende at reaksjonen blir betydelig strengere enn bare å ta igjen med innlegg her.

For øvrig er jeg hjertens enig med begge Lotus' innlegg ovenfor.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Jeg vil på det sterkeste ha meg frabedt å bli stillet i bås med "skipsmannen"....

Til syvende og sist kan det godt hende at reaksjonen blir betydelig strengere enn bare å ta igjen med innlegg her.

Det er lov, også for deg SW, å se på din egen oppførsel i denne tråden og i andre tråder. Du har en egen evne til å komme inn som en slags syvende far i huset og av si "dom" over hvem som har rett, og hva som er galt. Her rundt Oslofjorden kalles det å være en besserwisser og en tanke arrogant. Det er mulig at du er uskyldig og kun er bergenser, men det er aldri feil å se litt på sin egen oppførsel og kanskje tone ned slike holdninger som du til tider viser.

Å true med "andre reaksjoner" på hva som er skrevet på dette forumet blir bare patetisk.

Senior-du er min helt!

Du har en egen evne til å komme inn som en slags syvende far i huset og av si "dom" over hvem som har rett, og hva som er galt.

Vi har alle vår stil - det skal være sikkert. Noen av oss har etablert den over mange gode og noen vonde år her på forumet. Det er kanskje enklere for oss som har vært med lenge å tolke "gamlingenes" stil. For de som ikke har opplevd noen av våre tidligere medlemmers stil så har vi det ganske hyggelig i dag også

Du må ha meg unnskydt, spinner, om jeg skulle ha kommet i skade for å støte deg. Det har slett ikke vært meningen. Men du kan føle deg trygg på at det jeg uttrykker (med unntak for cigarrer, blondinner og cognac) er minst 90% korrekt særlig når det er innenfor mitt fagområde. Uansett om noen misliker virkeligheten eller ikke.

det var vel ikke smilisene lotus gikk hardest ut mot gladiator. det var vel heller denne "hete " debatten mellom noen og enhver ettervært. det mååå da være mulig for dere også å la være å lese?? man leser vel ikke alle alt i avisene heller? men jeg er faktisk enig med deg i smilisene . det er uforskammet og de burde heller latt innlegget til skipsm fyke nedover på emnelista.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Jeg mener denne diskusjonen er prinsipielt viktig og har sendt en begrunnet anmodning til Skipsraadet om å se på saken.

Har fått tilbakemelding på at Skipsraadet har mottatt klagen min. Det blir spennende å se hvor lang behandlingstid de trenger. Jeg er ikke sikker på om Baatplassen har så veldig lang tid å vente

For første gang meg bekjent skriver jeg noe i en slik sak...

mener at LOTUS har veldig rett.

Begynner og bli lei de EVIGE kranglene som "alltid" verserer på forumet...og det er ofte de samme som hyler igjen og igjen.

Oppfordrer moderatorer og eier til og bli strengere og holde alle i stramme tøyler.

Vil gjerne ha tilbake "gamle" båtplassen..

Utesteng noen så holder de andre seg i skjorta.....!

Jeg vil på det sterkeste ha meg frabedt å bli stillet i bås med "skipsmannen". For å være grenseprengende ærlig er jeg ikke engang interesert i å delta på samme forum som nyss nevnte person.

Og for the record, så er jeg ikke "med på dette [...] tøvet". MEN jeg forbeholder meg å forsvare meg mot, og ta igjen mot, reinspikka trakassering, hets og mobbing. I alle fall så lenge moderatorteamet på baatplassen.no ikke reagerer og lar en moderator fra et annet forum "ta over" og utfolde seg i fri dressur. Til syvende og sist kan det godt hende at reaksjonen blir betydelig strengere enn bare å ta igjen med innlegg her.

For øvrig er jeg hjertens enig med begge Lotus' innlegg ovenfor.

Har du stilt et ultimatum til forumets eier om at du vil trekke deg om ikke jeg kastes ut? Det høres nesten slik ut. Vi er vel kanskje ikke noen søndagskolelærere noen av oss, så det med bås finner jeg ingen logikk i.

Hvorfor er det så vanskelig for deg å ta kritikk? Er du mer perfekt enn oss andre? Jeg bare lurer, uten at dette er noe personangrep.

Du må ha meg unnskydt, spinner, om jeg skulle ha kommet i skade for å støte deg. Det har slett ikke vært meningen. Men du kan føle deg trygg på at det jeg uttrykker (med unntak for cigarrer, blondinner og cognac) er minst 90% korrekt særlig når det er innenfor mitt fagområde. Uansett om noen misliker virkeligheten eller ikke.

Jeg registrerer at du mener at du er like perfekt som alle oss andre her på forumet, for det er vel ingen av oss som har noe feil? Nei jeg vet ikke om noen. Virkeligheten kan være tung å fordøye, eller i det hele tatt se i øynene. Nei slapp av du Worse, vi er alle helt perfekte og gjør aldri feil eller provoserer noen på dette forum eller i livet forøvrig.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Skipsmannen; dette blir min siste posting til deg/svar på noe fra deg: Du bedriver ikke kritikk men skittkasting, sjikane og mobbing. Og det har jeg fått mer enn nok av. Du har vist deg totalt uten evne til å holde deg til sak og til å diskutere saklig. Du burde holde deg på mikke-mus forumet ditt på (-- reference to evil site removed --), der kan du styre på som du vil. Enn så lenge ... det er ikke gitt at det vil fortsette...

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

Skipsmannen; dette blir min siste posting til deg/svar på noe fra deg: Du bedriver ikke kritikk men skittkasting, sjikane og mobbing. Og det har jeg fått mer enn nok av. Du har vist deg totalt uten evne til å holde deg til sak og til å diskutere saklig. Du burde holde deg på mikke-mus forumet ditt på (-- reference to evil site removed --), der kan du styre på som du vil. Enn så lenge ... det er ikke gitt at det vil fortsette...

Jeg har sett fler som har kritisert deg gjennom tiden her på forumet, og du har vært i tottene på flere stykker så vidt jeg kan huske, men det som er litt merkelig er at alltid så er det skittkasting og sjikane av den som sier noe om eller til deg i en slik sak, du gir deg aldri og du beklager aldri noe, du har alltid rett. Jeg tror ikke du noengang kommer til å beklage noe av det som har hendt her på forumet, noe av det du har skrevet om eller til noen, og derfor kommer det aldri til å bli ro her inne, selv om du skulle få meg kastet ut vil det før eller siden bare komme et nytt menneske som havner i tottene på deg.

Jeg kan beklage mye for å få ro her, kan du?

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Takk ingar for modereringa, - det var på tide! Takk for at du tek eit tak for å bevara baatplassen.no som eit seriøst båtforum. Fleire av oss har frykta for tilstanden ei tid. Me må ikkje gløyma kvifor BP i si tid blei oppretta som eit alternativ til BM-forumet.

Å koma med ymse former for usaklege påstandar, personangrep, etc. har ingenting med ytringsfridom å gjera. Det er ein kvar moderator/redaktør/eigar sin rett og plikt å sørga for at innlegg som blir publisert via forumet held seg innanfor forumets etiske reglar, takt og tone, samt lovverket. At moderator avgjer kva som skal vera publisert på forumet, og difor også fjernar innlegg, er ikkje brot på ytringsfridomen. Det er like naturleg som at ein avisredaktør vurderer og "siler" kva lesarinnlegg som får koma på trykk. Ytringsfridomen sikrar ikkje innsendarar rett til "å koma på", men redaktør/moderators rett til å publisera kva innlegg han vil.

Men ytringsfridomen sikrar også den enkelte rett til å publisera kva han vil (innafor lovens grenser) i eigne medier (t.d. på eigne nettsider).

Til Lotus:

Takk for eit godt innlegg. Håpar du kan koma innom litt oftare. Du har mykje å bidra med av det BP treng, - sjølv om me kan vera usamde om kategorisering av forumet... :wink:

Selv om intensjonen var god så viser vel kveldens postinger at oppryddingen i tråden ikke var spesielt vellykket.

Vi er vel omtrent der vi var i går...

Tydelighet og konsekvent handling fra moderatorene tror jeg er viktig. Utvid antall moderatorer om det ikke er mulig med dagens antall.

Redigert:

Bitteliten har tydeligvis fått tilbakemelding. Så hva skjer??

Redigert av tj (see edit history)
Tja, ta et søk på Skorgenes på båtmagasinet sitt forum. Hvor mye av dette som er sant, kan det jo spekuleres i.

Det er vel egentlig 2 saker som har engasjert folk, den som dei holder på med på dette forumet for tiden og som viser hva en god normann er: kan vi snakke dritt om noen som vi ikkje ser så bare må vi det. Denne saken veit eg ikkje noe om så eg skal ikkje si noe om den, kan godt være den er rett ikkje veit eg :smiley:

Men det er noe eg lurer på? vist det var så mye feil på den båten som blei omtalt sist, hvorfor er den nye eieren kjempefornøyd med båten, og ikkje merker noe til de feil og mangler som blei nevnt?? Kan grunnen være utenom at han fikk den rimelig, at han kjøpte båten han ville ha og ikkje plutselig finner på at han vil ha en større skrogenes. :wink:

Kan grunnen være utenom at han fikk den rimelig, at han kjøpte båten han ville ha og ikkje plutselig finner på at han vil ha en større skrogenes. :wink:

Det skulle ikke overraske meg for ingen av disse båtene er romslige. Om du sammenligner en Skorgenes 335 og en Viksund 340 er det ganske stor forskjell synes jeg. Ikke bare på kvaliteten altså

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...