lano2 Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Janb: Er ikke det en Nauticat logo du har der ? Gidder du å fortelle litt om Nauticat for meg på dette forumet.... Hadde vært deilig med en Nauticat-tråd snart.... ( Sorry .... ingen Finsk flagg ....fikser du det Ingar ? ) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 ( Sorry .... ingen Finsk flagg ....fikser du det Ingar ? ) Finsk flagg har du her, , og her en bukett andre nordiske flagg: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lano2 Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Takk Lars H . Synes flagg er så fint.... men fatter ikke hvor du fant det finske ....? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 http://trudelutt.com/forum/flagg/finsk_anima.gif Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Takk Blue_Dragon. Noen ganger er det greit å få hjelp av dere med motorbåter .... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 men fatter ikke hvor du fant det finske ....? :confused Som du allerede har fått svar på, - jeg hadde det på min egen hjemmeside trudelutt.com og har laget alle bortsett fra det norske selv. Nå må jeg se til å få laget Bohuslän-flagget også. Men nok om dette, nå må vel tråden tilbake til hovedtemaet om 'båtmareritt'. (men det får andre diskutere) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Finnes det flagg for Jämland og Härjedalen Lars?? Har noe svenske venner (JA, der ER sant!!) som gjerne vil ha DET! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Lars H. Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Så vidt jeg vet Marwin, så finnes et slikt også. Men jeg vet ikke hvordan det ser ut, mener å ha sett et slikt i hekken på en svensk båt en gang. Kom med et bilde, så lager jeg en animasjon. (ellers er ICE 450 nå i ferd med å starte opp i Sverige også, http://www.ice.net ) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 (redigert) Vi haler innpå!! Enda et felt hvor Ola Dunk var før svenskene. (HVIS vi var det da...) HER er flagget kan du animere DET?? Klippet: "Med eget flagg. Nesten hver gang vi ser et hus, ser vi Jämtlandsflagget. Det er overalt. Grønt, blått og hvitt og den norske riksløven i midten. Det ble konstruert rundt 1983, i forbindelse med starten av nettverket Republiken Jämtland. På spørsmål om hvorfor det ikke er kors i flagget, sier en: "Jämtland er eldre enn kristendommen". " Redigert 23.Januar.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Lars H. Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 (redigert) Regionsflagget for Härjedalen: (og ja, jeg skal med tider og stunder animere både det og Jämtlandsflaggan) Lars H. Redigert 23.Januar.2007 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Herman Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Det ser ut som ikke alle er enige om hva som er det riktige flagget for disse områdene: Her er hva Flags of the world sier. Härjedalen Jämtland Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
JanB Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Janb: Er ikke det en Nauticat logo du har der ? Gidder du å fortelle litt om Nauticat for meg på dette forumet.... Hadde vært deilig med en Nauticat-tråd snart.... Mi erfaring som Nauticat-eigar er ikkje all verden. Kjøpte båten i haust og hadde ein flott tur frå Oslo til Bergen. Kjem sikkert til å skriva meir etter kvart, men litt kan du lesa i denne tråden. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
vanntrivsel Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Hvor stort flagg bør man egentlig ha på en 32 foter da? (ca mål) Ser noen som har noen pingleflagg og andre noen svære digre. Er det noen regler Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 (redigert) Er vel ingen regler, men det bør jo stå litt i stil til båtstørrelse. Flaggstaga bør også passe til flagget slik at det er en del stang igjen. På en 32 foter er det sikkert både 60, 75. 85 og 100 cm flagg som benyttes. 75cm passer kanskje best? Mulig jeg husker feil m.h.t. standardrmål på flagg Uansett - velg et norskprodusert flagg og styr unna kinaflagg e.l. Redigert 24.Januar.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Uansett - velg et norskprodusert flagg og styr unna kinaflagg e.l. Jeg antar at det rådet skyldes fargeektehet? DVS at kinaflagg blir blasse etter kort tid? Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 24.Januar.2007 Del på Facebook Svart 24.Januar.2007 Kina flagget er sydd med blå tråd i det hvite feltet, ikke spesielt pent. Kjøpte uforvarende ett slikt flagg, oppdaget dette først da jeg skulle bruke flagget og ble ikke spesielt imponert over hvordan flagget var sydd. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Ubåtfender Svart 25.Januar.2007 Del på Facebook Svart 25.Januar.2007 (redigert) Hvor stort flagg bør man egentlig ha på en 32 foter da? (ca mål) Ser noen som har noen pingleflagg og andre noen svære digre. Er det noen regler Ta en titt innom følgende tråder. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry323371 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry321569 Og denne så finner du svaret på størrelsen av flagget utifra størrelsen på båten Redigert 25.Januar.2007 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Kjell E Svart 25.Januar.2007 Del på Facebook Svart 25.Januar.2007 Jeg antar at det rådet skyldes fargeektehet? DVS at kinaflagg blir blasse etter kort tid? En annen ting man bør (må) se etter er proporsjonene mellom fargene - ser ofte at de hvite stripene er alt for smale. Om det er "Kina" eller ei skal jeg la være usagt. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
olpi Svart 25.Januar.2007 Del på Facebook Svart 25.Januar.2007 (redigert) Jeg antar at det rådet skyldes fargeektehet? DVS at kinaflagg blir blasse etter kort tid? Ja, det er et vesentlig at fargene holder seg best mulig synes nå jeg. Kvaliteten er mye bedre på de "norske". Størrelsen skal visstnok være 85 cm (ikke 75 som jeg foreslo) på en båt på 30-34 fot iflg linken som Ubåtfender henviste til. Redigert 25.Januar.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.