Jump to content

Båtdrøm ble båtmareritt.

At-le

Recommended Posts

men fatter ikke hvor du fant det finske ....? :confused

Som du allerede har fått svar på, - jeg hadde det på min egen hjemmeside trudelutt.com og har laget alle bortsett fra det norske selv. Nå må jeg se til å få laget Bohuslän-flagget også.

Men nok om dette, nå må vel tråden tilbake til hovedtemaet om 'båtmareritt'. (men det får andre diskutere)

Lars H. :rolleyes:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Så vidt jeg vet Marwin, så finnes et slikt også. Men jeg vet ikke hvordan det ser ut, mener å ha sett et slikt i hekken på en svensk båt en gang. Kom med et bilde, så lager jeg en animasjon. (ellers er ICE 450 nå i ferd med å starte opp i Sverige også, http://www.ice.net :wink: )

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi haler innpå!! Enda et felt hvor Ola Dunk var før svenskene. (HVIS vi var det da...)

HER er flagget

kan du animere DET??

Klippet: "Med eget flagg.

Nesten hver gang vi ser et hus, ser vi Jämtlandsflagget. Det er overalt. Grønt, blått og hvitt og den norske riksløven i midten. Det ble konstruert rundt 1983, i forbindelse med starten av nettverket Republiken Jämtland. På spørsmål om hvorfor det ikke er kors i flagget, sier en: "Jämtland er eldre enn kristendommen". "

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Regionsflagget for Härjedalen: (og ja, jeg skal med tider og stunder animere både det og Jämtlandsflaggan)

harjedalen.gif

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Janb: Er ikke det en Nauticat logo du har der ? :confused:

Gidder du å fortelle litt om Nauticat for meg på dette forumet.... Hadde vært deilig med en Nauticat-tråd snart....

Mi erfaring som Nauticat-eigar er ikkje all verden. Kjøpte båten i haust og hadde ein flott tur frå Oslo til Bergen. Kjem sikkert til å skriva meir etter kvart, men litt kan du lesa i denne tråden.

finsk_anima.gif:flag:

Er vel ingen regler, men det bør jo stå litt i stil til båtstørrelse. Flaggstaga bør også passe til flagget slik at det er en del stang igjen. :wink:

På en 32 foter er det sikkert både 60, 75. 85 og 100 cm flagg som benyttes. 75cm passer kanskje best?

Mulig jeg husker feil m.h.t. standardrmål på flagg :rolleyes::blush:

Uansett - velg et norskprodusert flagg og styr unna kinaflagg e.l.

Redigert av OLPI (see edit history)
Hvor stort flagg bør man egentlig ha på en 32 foter da? (ca mål) Ser noen som har noen pingleflagg og andre noen svære digre. Er det noen regler

Ta en titt innom følgende tråder. :yesnod:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry323371

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry321569

Og denne så finner du svaret på størrelsen av flagget utifra størrelsen på båten :cheers:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
Jeg antar at det rådet skyldes fargeektehet? DVS at kinaflagg blir blasse etter kort tid?

Ja, det er et vesentlig at fargene holder seg best mulig synes nå jeg. Kvaliteten er mye bedre på de "norske".

Størrelsen skal visstnok være 85 cm (ikke 75 som jeg foreslo) på en båt på 30-34 fot iflg linken som Ubåtfender henviste til.

Redigert av OLPI (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...