Jump to content

Båtdrøm ble båtmareritt.

At-le

Recommended Posts

Moderasjonen er gjort av meg alene, og har ikke vært diskutert verken med Skipsraad eller andre i Teknisk.

At jeg brukte uttrykket "vi" var fordi jeg gjorde dette som moderator, på vegne av BP. Beklager hvis dette ble forvirrende.

Min konklusjon var at det ville bli en umulig oppgave å vurdere hvilke innlegg som skulle få stå. Ved bare å slette ett utvalg ville tråden også blitt uleselig.

Jeg valgte derfor å slette alle som ikke var relatert til emnetittelen.

Postingene er arkivert og som kjent kan moderasjon klages inn til Skipsraadet via klage@baatplassen.no.

Ser ikke det store problemet. Når en i går kveld så utviklingen i denne tråden med skarpe personangrep, kan jeg ikke si jeg savner DE innleggene.

Respekterer Ingvar's håndtering. Problemet er vel NÅR en skal moderere. Ingvar ga en advarsel og når den ikke ble fulgt, synes jeg han gjorde det rette.

Ingar

Mine postinger SKAL enten vises eller slettes! Er ikke interessert å ha postninger lagret i deres arkiv.

R Isaksen

Tja, akkurat her er man vel nå oppe i et litt delikat problem.

Ingar, som eier av forumet har vel (rådet, til tross) et slags redaktøransvar. Dermed står det han også fritt til å slette deler av debatter som har gått helt av skaftet (hvilket denne gjorde dersom tråd-tittelen skal være veiledende). Det gøres for eksempel i de store avisenes debattfora daglig.

Men i og med at innleggene faktisk har stått på trykk skal de nok etter lovverket oppbevares en tid i tilfelle enkeltpersoner skulle komme til å reise sak som følge av f. eks ærekrenkelser eller annet. En innleggsforfatter kan dermed neppe forlange å bli slettet fra arkivet, tror jeg.

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Der var da uansett et farlig styr og mye adrenalin som som ble virvlet opp her. Kan det være så voldsomt alvorlig for alle andre om en produsent hadde levert et mandagsprodukt og atpåtil ordnet opp etter seg i ettrkant, da? Når det i tillegg antagelig var en ørliten storm i et vannglass?

Pussige greier! Eller er det meg som begynner å bli for gammel?

mvh tuffff

Det vil jeg også tro TER-AV... .

Får håpe ikke det ligger så mye skummelt om meg i de hemmelige arkiv :wink:

Ellers vil jeg tro at det også er en mye enklere og bedre løsning at Ingar eller en valgt person/moderator tar seg av sletting av postinger som bryter med regeverket. Det bør gis en advarsel først slik det også ble gjort her i denne tråden. Skipsrådet kan ta seg av eventuelle klage på slik moderasjon, og om den skal gis medhold.

Synes det Ingar har gjort var uventet og forståelig, men hvor riktig jeg synes det er vet jeg ikke helt.

Kanskje det hjelper å sette foten ned tidligere, eller tydligere? Da hadde ikke tråden fått utvikle, moderator hadde ikke fått dette dilemmaet og det hadde vært klart for alle hva som er konsekvensen.

Synes ikke det har virket som om regelbrudd har vært tatt så høytidelig i det siste....

Ellers vil jeg tro at det også er en mye enklere og bedre løsning at Ingar eller en valgt person/moderator tar seg av sletting av postinger som bryter med regeverket. Det bør gis en advarsel først slik det også ble gjort her i denne tråden. Skipsrådet kan ta seg av eventuelle klage på slik moderasjon, og om den skal gis medhold.

Det er akkurat slik det er i dag. Teknisk (inkl Ingar) tar seg av moderasjon. Skipsraadet er klageinstans

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Tråden hadde ikke latt seg moderere, det ville blitt for tydelig om man slettet noen innlegg, for så å la andre innlegg stå som var like ille men postet av de som kan gjøre nesten som man vil.

Kanskje denne diskusjonen bør flyttes over i en ny tråd? Og kanskje postet inn de innlegg som er fjernet? Kall den gjerne -Skipsmannen VS SW- om det gir en god følelse.

Leve demokratiet og ytringsfriheten :flag:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Jeg er ikke enig i beslutningen til Ingar. Jeg vet ikke om Skipsraadet har vært innvolvert - om de ikke har det blir jeg overrasket. Fint om Ingar kan avklare det. ...............

OK, da er det slik jeg også trodde det var. Stusset bare da du spurte om Skipsrådet hadde vært innvolvert.

Nå har jo du innvolvert det ved å sende din klage.

Så får vi se om den fører frem... .

Redigert av OLPI (see edit history)

Du kan ikke ha rukket å sjekke det du, med 1127 innlegg siden september kan du ikke hatt tid. Det er faktisk medlemmer på havgapet som også er medlemmer her, men jøss for all del bare rakk ned på dem du, du stiger nok i gradene på det skal du se. Not.

:lol:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

..... hadde egentlig sluttet å lese denne tråden, så jeg det er nok mange av de slettede innlegg jeg ikke har lest. Men, jeg er ganske så sikker på at jeg ikke har gått glipp av noe spesielt viktig!

Og, jeg tror ikke at jeg er spesielt ensom i å føle at det er helt greitt at moderator fjerner upassende innlegg; også uten først å ha gitt advarsel. Tror vel helt enkelt at jeg vil si det slik: De som ønsker å kunne hva-som-helst om andre får vel finne et annet forum eller opprette et forum selv..... Antar at det er fritt fram for dette....

Ellers så fortsetter jeg vel å være selektiv i hva jeg leser :sleep::sleep::sleep:

-steinar

Nå er det jo langt fra bare upassende innlegg som er blitt borte.

Alle innlegg som ikke direkte hadde med trådtittelen er lagt usynlig.

Skjønner jo at tråden blir meningsløs om en bare plukker ut det som er verdt å moderere, men prinsippielt (uten at jeg synes det er noen stor sak) synes jeg det hadde vært bedre med en tråd som var usammenhengende enn å ta alt bort.

Utenom ordvekslingen mellom innvolverte parter kom det faktisk fram endel argumenter og syn som jeg mener forumet hadde hatt godt av ble debattert.

Redigert av tj (see edit history)

Jeg er ikke innom her særlig ofte lenger, men en og annen tur innom blir det jo. Og hva ser jeg? Ikke heftige diskusjoner, men krangling og personangrep i fleng.

Og hva gjør forumeier med det? Sletter noen innlegg. Alt for lite og alt for sent er min oppfatning. Snillinisme og dermokatiets diktatur på sitt verste. Det er ikke en menneskerett å få uttale seg på dette forum. Det er en misforståelse som ser ut til å prege en mengde deltakere. Hvorfor ikke bare slette med hård hånd alle tilløp til kvalm? Shipsmannen har blitt utesteng før og hvorfor ikke bare slette ham en gang for alle? Han bidrar jo ikke konstruktivt i dette forum. Samme gjelder enkelte av hans støttespillere som knapt har skrevet et eneste innlegg relatert til båt.

Og Havgapet? Bare navnet er jo nok til å lage bråk. Og når det er litt støy kommer han kravlende opp fra under steinen sin og fyrer oppunder så det holder. Bare se hva som skjedde på Båtmagasinets forum. Krig var vel en passende betegnelse frem til da Due & Co slettet hundrevis av innlegg og satt en fyr til å slette fortere enn bøllene kunne skrive. da roet det seg endelig.

Denne plassen trenger en terminator. Programmert for å slette alle bøllete og usakelig innlegg fortere enn bøllene rekker å skrive dem. Da kanskje det går an å skrive at når noe anonymt negativt står i Båtmagasinets forum, er det ikke ensbetydende med at historien er sann. For de fleste av oss vet jo at det forumet ikke akkurat den informasjonskanal som er mest pålitelig og har den beste troverdighet. Jeg har selv blitt hengt ut på dette forum ved at noen skrev innlegg i mitt navn der de rakket ned på leverandøren min. Leverandøren ble selvfølgelig sur og jeg hadde min fulle hyre med å rette opp skaden fra drittslengeren.

Problemet med denne siten er at Skipsråd/eier ikke har store nok baller til å kjapt spyle vekk driten før de i demokratiets navn har pratet både vel og lenge. Og selv da skjer det som sagt alt for lite.

Så moderator(er): Gjør jobben deres og slett når det trengs. Du ser vel at alternativet fort blir mye verre og at sletting uansett blir resultatet.

Du skal få et gammelt kinesisk ordtak ned på kjøpet:

Jeg slette deg som bruker av forumet. Du blive sur.

Jeg ikke slette deg som bruker av forumet, du skrive dritt. Jeg blive sur.

Bedre du blive sur.

Med ønske om et fortsatt godt forum.

Lotus

PS: Et godt forum har sin pris og betaler man ikke prisen, ser du jo fort hvordan det bærer av sted.

Kanskje denne diskusjonen bør flyttes over i en ny tråd? Og kanskje postet inn de innlegg som er fjernet? Kall den gjerne -Skipsmannen VS SW- om det gir en god følelse.

Det tror jeg vi driter i å gjøre.

Kjære skipsmannen, Skipper Worse og dere andre som er med på dette forbanna tøvet, kan dere om ikke for egen skyld så i det minste vår andres skyld slutte med dette evinelige bråket deres. Har dere noe dere mener dere må ha en oppheten diskusjon om så inviter motparten over i krangletråden og fortsett diskusjonen der. Vil ikke motparten over ditt med deg/dere ja så gi f... i å kommentere det noe mere. I den tråden burde det meste være tilatt med enkle unntak. Hva unntakene er mener jeg hver enkelt selv må forstå.

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

hva med å ta turen innom litt mindre ofte? er det ikke like enkelt for deg ,som for andre å bare la være å lese denne "dritten". :-(

Pussig at det var deg som klarte å svare først :smiley:

Tar jeg turen innom "litt mindre ofte" enn nå, betyr det ingen turenr innom i det hele tatt. Og det er kanskje like greit.

Lotus

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...