Jump to content

Hk/Nm


Baisiken

Recommended Posts

Forskjellen kan vel forklares i forskjell i "Arbeidstrykk" , en diesel med høyere kompresjon (og overlading) vil ha høyere trykk som trykker stemplene ned hver gang - og dermed mer dreiemoment. Skader heller ikke at dieselen antenner og utnytter drivstoffet bedre.

 

Den andre hovedkomponenten som avgjør en motors ytelse er fyllingsgrad, eller volumetrisk effektivitet på ingeniørspråk. Dvs mer luft inn = mer drivstoff kan forbrennes , og dermed høyere dreiemoment.

 

Kanskje noen her med ingeniørbakgrunn som kan utdype/korrigere om nødvendig?

 

 

Hei.

 

Dette var eit greitt svar, som eg vil tru dei fleste skjønner.

 

Steinar

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...