Jump to content

Hk/Nm


Baisiken

Recommended Posts

Forskjellen kan vel forklares i forskjell i "Arbeidstrykk" , en diesel med høyere kompresjon (og overlading) vil ha høyere trykk som trykker stemplene ned hver gang - og dermed mer dreiemoment. Skader heller ikke at dieselen antenner og utnytter drivstoffet bedre.

 

Den andre hovedkomponenten som avgjør en motors ytelse er fyllingsgrad, eller volumetrisk effektivitet på ingeniørspråk. Dvs mer luft inn = mer drivstoff kan forbrennes , og dermed høyere dreiemoment.

 

Kanskje noen her med ingeniørbakgrunn som kan utdype/korrigere om nødvendig?

 

 

Hei.

 

Dette var eit greitt svar, som eg vil tru dei fleste skjønner.

 

Steinar

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...