aquamaster Startet 15.Januar.2007 Del på Facebook Startet 15.Januar.2007 Hei dere! Går for tiden på skolen for utdannelse til sjømann. Holder på med et prosjekt i maskinfaget der jeg skal redegjøre for framdriftsmaskineriet (motor) med tilhørende system. Momentene vil være: Trunk – dieselmotorer. Krysshodemotorer. Systemer rundt disse. Propelleranlegget. Prosedyrer og Stand-by. Dette gjelder fartøy med en maskinstørrelse på helt opp til denne: Verdens største dieselmotor Det jeg lurer på i den forbindelse er om det er noen av dere som har en god internettside som kan ha informasjonen jeg trenger for å skrive prosjektet..? Eller om det er noen som har ei pdf-fil eller word-fil som de villig til å dele med meg? Takker for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Hei og velkommen til Båtplassen. Der er enkelte her som har god greie på denslags men jeg kan lede deg på et sidespor Ta en kikk på www.dieselhouse.dk og klikk på "Den store motor" (N.B. Virker bare med MSIE ver 4-6) så får du i alle fall se en stor motor i drift... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
aquamaster Svart 15.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 takk takk! va en link der også, http://www.manbw.com/ den va informativ.... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Heisann og velkommen til båtplassen!!! Som SveinHa sier så er det et par stykker her inne som har god peiling på slike ting som du skal ha med i oppgaven din. Men dette er omfattende emner og dimensjonen av prosjektet ditt er rett og slett grenseløst. Jeg seiler selv til sjøss som maskinist og kan helt sikkert svare på ting du lurer på, men selvfølgelig ikke alt. Som jeg sa, dette er omfattende og det skal godt gjøres å kunne alt. Det som er verdifult for en som er maskinist er å kunne tilegne seg kunnskapen han trenger for å betjene et maskineri. De fleste maskinerier har noe til felles, men også ting som er veldig ulikt. Som maskinist vil du aldri være ekspert på noe, du blir en person som kan litt om alt. Du trenger et grunnlag i form av maskinell forståelse som senere gjør det enkelt for deg å sette deg inn i systemer og maskiners virkemåte. En grunnleggende forståelse gjør at faglitteratur blir forståelig for deg, eller for å si det på en annen måte. Instruksjonsbøker kommer alltid til å være din beste venn, les i dem og lær. Jeg er selv en av dem som bruker instruksjonsbøker i fra maskinprodusentene flittig, noe som har reddet meg i fra å legge gullegget flere ganger. Og gullegg i dette yrket er dyrt, meget dyrt. Noe som ser enkelt ut kan ofte ha et moment som du ikke er klar over. Da kommer spørsmålet, "Har du tuklet med det?" Hvis svaret er "ja"..... Stakkers deg.... Still litt mere spesifikke spørsmål når du lurer på noe så er vi sikkert flere her inne som kan svare deg. Lykke til med oppgaven..!! Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Hei. Mulig du får gode svar her og ( naboforum) .. http://www.skipsfarts-forum.net/ og http://www.stp-norway.com/Forum/viewforum....e08c6b56478b70c . Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Dette er også en god link. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.