ola_dunk Startet 16.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2007 (redigert) Scand Nautic 7800 . Trenger gode og dårlige opplysninger om denne båten. motor VP Tamd 31A 130 hk. 1988 mod. Redigert 16.Januar.2007 av sob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 16.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2007 Nei, nei..... Det er en forb....a møkkabåt!!! Neida bare kø**a, men jeg synes ikke den ser så praktisk ut med det voldsomt velvede fordekket/hyttetaket. Må jo miste en del utvendig plass der? Til soling og sånt. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 16.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2007 Har en 2003 modell Scand 7800 Nautic, har hatt den en sesong. Er veldig fornøyd.....ja den er praktisk til vårt bruk. Har lagt inn en del erfaringer mv i Baatplassens erfaringsdatabase. Der har jeg henvist til en test (nederst på siden). Det er kun mindre endringer fra de eldre modellene; endring forkabin/ toalett. Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 16.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2007 er Scand Nautic 7800 en halvplaner ? hvordan er det med tykkelsen på plasten? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 16.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2007 Scand Nautic er regnet som en halvplaner, med aksling. Scand Tropic er helplaner med drev. Se også hjemmesiden til Scand Boats. Tykkelsen på plasten har jeg ingen negative erfaringer med.........sterk nok da....tykkelse på skrog er diskutert tidligere. Det er vel så mye arbeidmetode det kommer an på, og ikke bare tykkelsen på skroget. Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 16.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2007 Hadde en Tropic før det var en meget bra båt Den gikk veldig fint i bølger og var veldig stabil det eneste som gjorde at jeg byttet til ny båt var at den ble litt liten til meg jeg er ganske stor av vekst. Lykke til du blir sikkert fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 16.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2007 Kikket litt på disse båtene for noen år siden. Synes både Nautic og Tropic er mye båt på 27 fot - det er jo faktisk fullverdige weekendcruisere med rikelig med sengeplasser. Sett i forhold til f.eks. Dynamic`en er disse mye mer praktiske båter spør du meg. Personlig liker jeg best Tropic`en uten aktercabinen. Jeg foretrekker heller mer uteplass og stikk-køye inne. Lykke til med valget Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 16.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2007 Hva er forskjellen på disse utgavene ??? Adriatic : Tropic : Nautic : Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 19.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Hva med denne Scand Adriatic 27 86 mod. ??? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 19.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 Scand Adriatic er 27 "gamle" fot, dvs betydelig større (lenger/bredere) enn Tropic/Nautic. Adriatic leveres med drev, ble også levert en utgave med aksel. Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 19.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2007 har det vært nevnt noe om tykkelsen på plasren på denne ? Sitér dette innlegget Link to post
Apollo32 Svart 21.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2007 har det vært nevnt noe om tykkelsen på plasren på denne ? Scand 27 Nordic heter halvpanerutgaven med aksling. Men, disse 27 "føttene" utgjør skroglengden UTEN baugspyd og plattform. Altså som det ble nevnt over, en betydelig rommeligere båt enn Nautic/Tropic som vel er 7800 (26`)med spyd og plattform. Når det gjelder dette med skrogtykkelsen og Scand, var dette et "problem" som ble diskutert for Baltic modellene 1985,1986 og 1987 . Da var etterspørselen større enn produksjonen, og etter det jeg hørte den gang gikk det litt for fort i svingene...( hadde selv en Baltic 1985 mod. tidlig på nittitallet ) Egentlig ikke noe stort problem, men noe som ble hauset opp i forb. med utskjæring av hull for baugpropell . da var det div. båteiere som mente at skrogtykkelsen var liten i forhold til eldre utgaver av Scand Baltic. Har aldri hørt dette nevnt i forb. med Nautic / Tropic modellene. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 21.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2007 Jeg har aldri hørt om Scand båter som har forlist på grunn av for liten skrogtykkelse. Jeg har tidligere hatt to Scandbåter, en støp i 1986 og den andre i 2000. Ingen hadde spesielt tynne skrog der jeg hadde anledning til å kontrollere dette (ved skroggjennomføringene). Selv om Scand sikkert kan anklages både for det ene og det andre, bør vi være påpasselige med å unngå å bidra til ryktespredning dersom disse mangler forankring i observerbare forhold. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2007 Scand er en populær båt, så opplyste vi er via nett osv. hadde det fort kommet frem om det var dårlig kvalitet. De er bygget for familier, og er ett trygt kjøp. Bra annenhåndsverdi også. Det som har kommet frem noen ganger er "slurvete" arbeid f eks med elektrisk. Om det er riktig/feil, kan ikke jeg svare på. Men vi har forskjellige terskler for kvalitet, så dette er ofte også ividuelt. Legg merke til at ofte er det best-selgerene som får et dårlig "rykte". Men snakk med Scand eiere, tidligere eiere osv. DU har flere du kan sende en IM til her. F eks. Roalbj, Akult osv. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.